The RoSE – 60 1/2 – Losse eindjes

Solars:
– Sango vraagt aan Gaia om de laatste vier dagen niet terug te draaien. Haar argumenten: “de ‘last guardian’, het leger zelf-bewuste warstriders, …” Atis vult aan: ”En iemand krijgt nog een shekel van me.” De anderen vallen haar ook bij. Gaia zegt: “Mij best,” en we zijn weer terug in de Goblin Market.
– Atis geeft Philemon zijn shekel en zegt dat gaan. “Waarheen?” vraagt het draakje. “Naar Creation.” “Mag ik mee?” Atis denkt even na. “Als je dat echt wilt… OK.” Even later staat Philemon klaar met een enorme rugzak vol eieren.
– Little Shu wil een windblade waarmee hij on zijn warstrider kan rondvliegen. Volgens ons kan Sango’s Factory Cathedral die wel maken.
– We willen de winkel van de dode chimaerae onderzoeken. Ghurkan gebruikt Eye and Fingertip Wisdom om de layout te ontdekken. Het is eenchaotisch gebouw met twee geheime gangen. Er is een gang waar alleen een kat doorheen kan die uitkomt in een grote verborgen kamer. Die gang kunnen we helaas niet verkennen. Maar er is ook een goblin-formaat gang naar de torenkamer. Als we de warstriers uittrekken, kunne we daar we doorheen. In de torenkamer is de onverkochte buit. Voornamelijk rotzooi, maar we vinden nog een paar nuttige dingetjes: een obsidianen zwaard waarvan de mesjes gaan roteren als je er essence in stopt (kettingzaag); een gouden torc (halsring voor een mens, vingerring voor een draak) waar je 10 motes periferal essence in kunt opslaan; een jaden en orichalcum speeldoos waarmee je muziek kan opnemen en afspelen; en een magische pauwenveer waarmee je contracten kan opstellen die zo geldig zijn alsof ze door een Eclips Caste Solar zouden zijn bekrachtigd.
– Dan gaan we naar Nexus. De discotheek in de bordermarches wordt tot groot sjachrijn van Little Shu genegeerd. Maar Atis wil wel met Gaia dansen in een normale nachtclub. De warstriders worden gestald in Ghurkan’s schuur.
– Sango wordt gevraagd om naar haar factory catherdal te gaan voor reparatie van de warstriders, anti-ghost pijlen van de Marukhan, het ophalen van de 2-dot artifacten en dergelijke.
– Dan naar Gethamane via de Heavenly Gates. Yu Shan staat in brand. De hemelleeuw in de riolen zegt: “Oorlog over wie Sol mag opvolgen. Ahlat’s factie is aan de winnende hand.”
– We nemen Gaia mee naar de dragonborn. Ze wist niet dat er nog in leven waren. En ze is helemaal verbaasd als die haar aan tientallen kinderen voorstelt als “Dit is mijn mamma, jullie oma!” Dus Oma Gaia wordt al snel omringd door honderden net-geëxalteerde kinderen en tieners.
– Philemon maakt kennis met de dragon kings. “Een vijfde soort?” Ze zullen heel goed voor de eieren zorgen!
– Als volgende staat Autochthon op de agenda. Ambassadeur Buffy leidt Gaia naar de gate. Wij mogen er bij zijn als ze Gaia voorstelt aan Moi, de subroutine van de Grote Maker die gaat over nieuwsgierigheid en die de patroon is van deze stad. “De creativiteit van de mensen is weg, dus de Maker verhongert.” Atis stelt een vergadering voor van de subroutines, de hoofden van de Mountain Folk en de stads-exalted. Als we vertellen dat er nog twee subroutines in de Imperial Manse resideren, zegt Gaia dat we die onmiddellijk moeten gaan halen. Moi herprogrammeert de poort zodat die in de Manse uitkomt. Met enige moeite weten we alle demonen te ontwijken en dan komen we in de zaal van de Babbage Machine en de Creativity Engine. De Babbage Machine is gevoelig voor het verhaal over het overzetten van de ziel van de poppenspeler in diens oude warstrider. “Interessant, jullie hebben zelfstandig een necromantisch ritueel uitgevoerd.” De intelligente warstriders noemt hij Derde Generatie AI’s. “Kunnen jullie meekomen?” vragen we. “Nee, we zijn hier nodig. Maar we kunnen wel op twee plaatsen tegelijk zijn, hoor.” De zielen van Autochthon splitsen zich en van ieder gaat er eentje met ons mee.
Terug in Autochthon treffen we ook de Clay Man en een andere subroutine aan: Onze Lieve Vrouwe van de Lopende Band. De twee zielen leggen aan de vergadering uit dat de mensen twee rollen hadden in Autochthon’s ballingschap: hun creativiteit was voedsel voor de Grote Maker en hun onvoorspelbaarheid en neiging tot entropie zouden het auto-immunsysteem activeren. Maar helaas is de menselijke beschaving te rigide en voorspelbaar geworden. Met instemming van de Clay Man heft Creativity Engine de Great Gease op voor de subroutines. Die lichten op en worden weer de glorieuze zielen van een primordial.
Dit verandert alles. De autochthoonse mensen mogen terugkomen, maar de exalts zullen aan de solars worden toegevoegd om in de oorlog tegen de Ebon Dragon te vechten en zo flexibiliteit te leren. Gaia geeft een bolvormige blob mee aan de Mountain Folk. “Over een paar weken bereikt de exalt van deze stad de Core. Zorg dat hij dit op tijd krijgt. Het is mijn neef’s medicijn, en hij zal het moeten toedienen!”
– Atis vraagt Gaia om nog even in Gethamane te blijven voor haar kleinkinderen. Tsja, ze heeft niets meer met deze schepping. Maar haar kleinkinderen, daar wil ze nog wel even voor blijven.

Lunars:
– Eye blijft de Dream Martial Art oefenen. De kata’s geven ’s nachts toegang tot de Infinite Dojo, een 3rd circle demon van de Ebon Dragon. Die openbaart dat de Dream Style een toegang geeft tot The Dreaming, een nog niet gekristalliseerde werkelijkheid, een poging van bepaalde jozi’s om uit Malpheas te ontkomen.
– Atis richt in Gethamane een kleine schrijn op voor Ahlat.
– Marissa wil een Sacred Hunt om een demonenvorm te krijgen. dat lukt als ze eenmaal op het eiland van het Heptagram zijn aangekomen: op het Blessed Isle zijn genoeg demonen, maar extra spannend is een Sacred Hunt als dee Wyld Hunt op zijn beurt achter jou aan zit.
– Ze zoekt Ten Stripes op. Die is bereid om haar volk ten strijde te laten trekken.
– Ook heeft ze nog een Jasal-kristal. Omdat ze inmiddels bewezen heeft haar Rang 4 waard te zijn, zorgen de No-Moons dat er een genezende geest in gaat wonen.
– Shi Mei Lan gaat mediteren om te genezen van haar wonden en om haar Permanent Essence naar 5 te tillen.

Dragon Blooded:
– Dat spelen we de volgende keer uit bij het Heptagram.

Advertenties

Eén reactie op “The RoSE – 60 1/2 – Losse eindjes

  1. Sango schreef:

    Ik wil wel naar de Factory Cathedral, als ik die gouden ring krijg waar peripheral essence in opgeslagen kan worden. Die sorcery kost zo verdomd veel essence, ik ben altijd op zoek naar manieren om extra voorraad te krijgen. En afstemmen op die warstrider is ook een extra kostenpost.

Laat een reactie achter op Sango Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s