Tanais – 18

Tussendoor avontuur 18 – 29 december 2011

Claude heeft uit hout en de restanten soulsteel een lijkkoets gemaakt voor Godefried. Nu nog een koets voor onszelf. Omdat wij solars zijn, vinden we dat die van orichalcum moet zijn. Waar vinden we dat? In Bronwë. Daar ziten de pestgeesten nog. Hoe komen we daar van af? De brahmaan vertelt dat we ze tevreden kunnen stellen, of meelokken en dumpen in Sorceror’s Well.
We laten de magische paarden achter in de goede zorgen van Sandra en vertrekken met de boerenkar naar Bronwë. We nemen ditmaal de hoofdingang. Het stadje heeft nog steeds een machtige, maar wat vervallen muur. De spinnen verslaan we moeiteloos. De grote houten poorten zitten dicht. Risha wil ze open maken met de Lock Opening Toch, maar is te langzaam. Chang prefereert om er eentje kapot te slaan met zijn Slayer Qatar terwijl Claude de andere open tovert.
In de stad is het doods en stil. We gaan op zoek naar strijdwagens. Er staan er vijftig, in diverse modellen. Claude bestudeert ze aandachtig. Het hout is allemaal weggerot, in verschillende stadia van halfvergaan tot uit elkaar vallen als je er naar wijst, maar we kunnen nog heel wat orichalcum en chroom redden. De ruiterij was ook rijkelijk versierd met jade, soulsteel en maanzilver. Risha vindt de koninklijke koets en sloopt er de insignes van de familie vanaf. We laden ook nog voor 2000 goud aan koperen muntjes op de boerenkar. Claude ontwerpt een strijdwagen, maar hij is niet helemaal tevreden met zijn eerste poging, dus hij probeert een sneller model te ontwerpen. Het nieuwe model is net zo snel als die van soulsteel. Met de Object Strengthening Touch zelfs nog een klein beetje beter.
We nemen het allemaal mee naar Aryan’s Abode. Daar komen Sandra en Florence ons al tegemoet. Florence rijdt op een briesende nachtmerrie. Ze komt voor Claude tot stilstand. Sandra zegt dat het goed gaat met de paarden en vraagt of haar vriendin mee kan doen met het avontuur. Ze kan op de paarden passen. Gwan denkt: ‘Een sterveling op een nachtmerrie, dat kan magische krachten geven net als de eenhoorn van Sandra.’ Ja hoor, geen probleem. We laten de spullen daar en vertrekken met de boerenkar en het geld naar Soul.

Het bedrijvige stadje ligt in de volle zon. Claude is in zijn Impenetrable Disguise. We gaan meteen naar de bank. De Quartiaanse meneer Halawi ontvangt ons vriendelijk. Hij herkent Risha nog van de vorige keer. Tegen 2% kosten wil hij de koperen muntjes wel op de rekening storten. We hebben vier dingen te doen in de stad: geld wisselen, tropisch hout en een gevangen vlam kopen en Risha onder zijn contract uithelpen. Halawi geeft ons het adres van een bevriende houthandelaar en hij vertelt dat zijn zoon voor jurist studeert. Die kan wel helpen met het contract. Het blijkt een lange slungelige jongeman te zijn met rood sluik haar.
Wat zou zoiets kosten? Volgens Gwan moeten we zeker 1000+ goud betalen, ‘het gaat tenslotte om je ziel’. Het hout kost ons 600, de gouden vlam 500, dan blijft er net iets minder dan 1400 over. Risha legt uit
Goh, je hebt je ziel verkocht. Dat is klassiek! Ik wist niet dat dat nog voorkwam.
Risha kijkt een beetje schaapachtig, “Maar we hebben dit magische schrijftablet.
De jongen bekijkt het. “Dit is ook klassiek. Drie wensen! Die heb ik op school gehad. Nou, de eerste stap is je ziel terug krijgen. Over drie dagen heb ik de tekst.
Hij wil de helft van het geld vooraf. Omdat Risha een trouwe klant is, is hij ter wille en probeert hij ons niet op te lichten.

Voor 600 goud kopen we mooi sterk en licht tropisch hardhout en daar gaat Claude direct mee aan de slag. Voor 500 kopen we een paarse vlam in een kristal. Als je het kristal breekt komt de vlam vrij, deze is heet genoeg om magische metalen mee te smelten. In de herberg horen we het laatste nieuws: er is geen eten meer in het donkere gebied. Er is inmiddels een nieuwe klasse van rijke middenstanders: voedselspeculanten. De zogenaamde helden worden nog steeds gezocht, maar er doen de vreemdste signalementen de ronde. Met staarten en zo. Een paar kloppen zelfs, maar we zijn hier redelijk veilig zolang we niemand uit Archet tegenkomen.
De derde dag is de jurist bijna klaar. Hij ziet er uit alsof hij drie dagen gefeest heeft, maar we kunnen aan de slag. Hij heeft de tekst op een briefje gezet en Risha moet dat zelf met de hand op het orichalcum wastablet overschrijven. Hij weet net genoeg van het Quartiaans om de tekst te begrijpen. Het lijkt in orde. Als hij de laatste punt zet, verdwijnt de kou uit zijn botten. Het enige wat overblijft is een aangename herinnering aan de onderwereld. (Toch nog een klein foutje in het overschrijvenx85)

Terug in Aryan’s Abode bouwt Claude de orichalcum strijdwagen, hij wordt rijk versierd met afbeeldingen van Risha in een stoere pose, Chantal op een troon, een poepende brahmaan op een onopvallend plekje, en ander fraai houtsnijwerk. Dan gaan we met de hele entourage naar de Shintasta Barrows: Claude rijdt op de bok van de gouden koets met drie nachtmerries en het groene paard, Gwan ment de stalen lijkwagen met de vier nachtmerries, Chang rijdt op de pegasus, Risha en Sandra op de eenhoorns en Florence op de laatste nachtmerrie. De tijd van verbergen is voorbij.
Rond middernacht komen we aan in de tombe. Godefried begroet zijn nazaat vriendelijk. “Waarde achter-achter-achter-kleinzoon, wat kan ik voor je doen?
Ik kom u uitdagen.
Risha steekt de soulsteel vinger aan. De dode koning betrekt. Terwijl het metaal smelt, zegt hij: “Zet de koets maar voor de deur en zorg voor een luchtsluis.
As hij op de bok zit, begint de koets blauw licht te geven. Een zwerm kraaien en raven komt er omheen cirkelen. En hij rijdt weg. Wij springen aan boord van de gouden koets en rijden er in vol ornaat, met orichalcum harnassen en volle aura’s achteraan. Het is een prachtig gezicht. We rijden dwars door Archet. Boe-geroep en hooivorken, in hun ogen zijn wíj de Eenoog-cultus. Maar ze zijn te bang om echt wat te doen. De wyld is geen enkel probleem met zoveel magische paarden. En bij Sorceror’s Well kan Godefried eindelijk afstappen. Hij aait de nachtmerries en wacht af.

Wat te doen? Het doek moest worden uitgespreid en de nachtmerrie vrijgelatenx85 Maar waar precies? Over de put? Er gebeurt niets. Over de grafsteen? Idem. Het magische pentagram? Nee! Godefried bekijkt het geamuseerd.
Opeens herinnert Claude zich dat de zerk in Risha’s droom over de put gelegd moest worden. Chang en Risha versjouwen hem en Claude stut hem boven de put. Dan leggen we het kleedje er overheen en leiden de nachtmerrie er naar toe. De lucht boven het kleed gaat trillen. Nehal Nemar stapt er doorheen. Godefried is geamuseerd door Rishaxb4s reactie.
Mag ik jullie voorstellen. De necromancer waar ouders hun kinderen mee bang maken.
Godefried schudt hem de hand. Gwan spreekt de nieuwkomer boos aan, maar die geeft geen krimp. Hij geeft hem een klap en grijpt hem in de kraag. De nachtmerrie deinst er voor terug. De reacties van Nehal Nemar lijken wat mechanisch.
De wereld is geschapen door hen dood te maken,” zegt Risha. Hij trekt zijn zwaard en steekt de tovenaar dood. Die zijgt reutelend ineen op het doek, zijn vlees sist, de rook wordt een knalblauwe hemel met witte wolken. Luid hinnikend rent de nachtmerrie de lucht in. Godefried stapt in en geeft zijn paarden de vrije teugel. Ook wij stijgen in en rijden er achteraan. Er verschijnt een grote X rune in de lucht, “de Gift”

 

3 xp

Dit bericht is geplaatst in Exalted.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s