Sessie negenendertig

Leavingthetavern Het is markt in de stad Porto Libre. Dyjab loopt zijn moeder en zuster tegen het lijf. Moeder V’neef is ontstemd en Dyjab mag uitleg geven: "Er zijn anathema in je stad. Je hebt echt geen idee he? Je sticht een stad in een van de vruchtbaarste gebieden van de aarde. In het hartland van de Dragonblooded nota bene en je laat er solars rondlopen! De Wyld Hunt is onderweg. En omdat dit ons protectoraat is, is ons huis nu ook in gevaar. Kun je jezelf en ons wel verdedigen?" Dyjab probeert te laten zien hoe exalts kunnen samenwerken. Istanbul_5 Hij vertelt over ons uitstapje naar de imperial mountain en hij laat het keizerlijk paleis zien dat de dragon kings daarvandaan hebben overgebracht. Hij demonstreert ook de Hands of the Mountain, reusachtige golems. Moeder is nog niet helemaal overtuigd. Ze wil de anathema ontmoeten. Dus Dyjab laat de anderen bij elkaar roepen. Moeder zetelt zich in de troonzaal van onze tempel en kijkt verveeld. (Ze heeft een charm die haar immuun maakt tegen geestessbexc3xafnvloeding en die ziet er zo uit.) Dyjab stelt de anderen voor. Moeder vindt het ‘interessant’ om ons te ontmoeten, en ze schenkt ons wijn uit onze eigen kelder, die ze betoverd heeft zodat hij veel beter is geworden. Zus kijkt met grote ogen naar Diamondclaw die als enige niet in mensengedaante is gekomen. Hij voelt dat ze een charm op hem doet, maar het is niet duidelijk wat. Het gesprek verloopt moeizaam. Wat kunnen wij haar bieden in ruil voor protectie? Ze gaat slapen in het paleis (wat ze maar armoedig vindt) en wij overleggen. Raine voelt er weinig voor om haar tegemoet te komen, maar de rest ziet wel in hoezeer ze gelijk heeft. We besluiten de vloot die we toch al aan het bouwen zijn, uit te breiden met oorlogsbodems en er daarmee ook het Marokkaanse thuisland van V’neef te beschermen. Diamondclaw en Ster gaan weer feest vieren. 86375912_e47f942afc Oe’al gaat met een aantal dragon king tove- naars aan de slag en de vol- gende ochtend ligt er een schitte- rend kristal- len schip in de haven, afgela- den met ener-giewa- pens : op de voor- en achterplecht Fireclaws, twee rijen Crystal Ball Throwers langszij en als handwapens twee Thorn Throwers, die ook als energiezweep gebruikt kunnen worden. De wapens hebben wel nog een energiebron nodig. Een Heartstone per kanon en dan nog wat om het schip zelf van energie te voorzien. Moeder doet alsof ze niet onder de indruk is, maar het lijkt haar wel een goed idee als Dyjab’s broertje een opleiding krijgt aan boord van dit schip. We stichten ter plaatse een zeevaartschool.

Raine is van plan om naar Mos Kovia te gaan, hij wil zijn tribuut op gaan halen en misschien wil Moeder V’neef wel mee om te gaan shoppen. Dyjab gaat natuurlijk ook mee. Zijn moeder is ditmaal serieus niet geamuseerd, wanneer ze ontdekt dat de sterrepoort van Mos Kovika in de riolen staat. Maar de winkels bevallen haar wel. Terwijl de V’neefs geld uitgeven, gaat Raine op roof uit. Hij maakt zich onzichtbaar en steelt een paar heartstones. De lokale siderial stuurt een straatjochie om hem te waarschuwen: "Geen charms! Zelfs voor jou maken we geen uitzondering. Als je iets wilt stelen, doe je dat net zoals iedereen." Hij moet ze teruggeven en dan steelt hij er maar een paar op de ouderwetse manier.

Inmiddels heeft Diamondclaw een diepgaand gesprek met Dyjab’s zus.Ze heeft een charm op hem gedaan en hij wil weten wat en hoe. Ze legt uit dat hij op dat moment de grootste bedreiging was, en dat is een argument dat de lunar wel kan waarderen. Ze gaan een stuk vriendelijker uit elkaar. 

Ster gaat naar Autochthonia. Hij bestelt 45 Essence Capacitators. Dat heeft nog wel wat voeten in de aarde, want hij kan geen aanbetaling doen. Maar ze worden het uiteindelijk eens. Het beloofde verslag over de oorsprong van Soulsteel in Creation wordt met gepast afgrijzen ontvangen en in onderin een la gelegd. PolymorphEn dan gaat hij naar de Alchemical Vat Complex om een nieuwe charm te laten installeren. Hij krijgt een fluorescerende gouden spiraal om zijn biceps. De technicus duikt  weg en telt: "3 – 2 – 1 – " en dan gaat Ster 10 minuten lang op een heel pijnlijke manier transformeren. " – En klaar!" Even plotseling als het begon, is het weer over. "Ja, dat hebben we er nog niet uit weten te krijgen. Wyld energie, dat blijft lastig. Maar nu ben je tegen alle soorten energie beschermd. Alleen in de Deep Wyld moet je nog uitkijken."

Hij is niet als enige op zoek naar kennis. Ma Si Tamuz wil leren om Magma Tentacles op te roepen. Ze neemt de sterrenpoort naar Mu en gaat naar de vulkaan. "Waarom wil je dat leren?" "Om de stad te beschermen." De vulkaangod is sceptisch: "Moeder Magma is de oerkracht die deze planeet warm houdt. Wat geef je haar? Het is geen god." De god geeft haar een zwaard van vuur en het raadsel dat ze zelf een hand van water moet vinden. Met die twee kan ze de magma kraken oproepen en sturen. En zo leert ze de machtige toverspreuk.

Twee monniken komen de stad binnen. Ze zijn stil en waar ze passeren vallen de mensen stil. De dragon kings aan de poort laten hen ongehinderd passeren en dan gaan ze ieder een herberg in. Inthetavern_2 Het was er heel gezellig voordat ze binnenkwamen … nu niet meer. Het wordt stil en demensen praten niet meer met elkaar. Het zijn de priesters van king Loneliness. Als we er achter komen dat ze in de stad zijn, gaan we er op af. Ze hebben een aura van eenzaamheid om zich heen. Totale doodsheid en sjargrijn. Dyjab raakt onder de invloed. Gedachten als "ik moet alles alleen doen" overweldigen hem. Raine en Ma Si weten wel te weerstaan. Ze pakken er ieder een op en brengen ze naar buiten de stad. Ster stelt voor om ze ter dood te brengen, hij beschouwt demonenpriesters als een sociaal virus dat moet worden bestreden. De anderen willen er mee praten. Vreemd genoeg zijn ze best vriendelijk  en filosofisch aangelegd. De priesters vertellen over hun god, de existentiele eenzaamheid, die woont in een naamloze stad ter hoogte van Mongolie. Ster denkt aan Dyjab en de vreugdeloze burgers in de stad. Hij wil de twee priesters doden. Maar de anderen zijn daar tegen. De twee worden verbannen om nooit terug te keren (en de rest van de wereld te corrumperen, denkt Ster). Het onweert.

Maar wat doen we nu met Dyjab? Ma Si weet wel een oplossing: sexual healing. Het werkt wonderwel. Maar zijn er nog andere gevolgen?

Dit bericht is geplaatst in Exalted.

14 reacties op “Sessie negenendertig

  1. Ou'Al schreef:

    Sexual healing werkte idd, of er consequenties zijn…tja 🙂

    Iedereen is beefed up & ready to go, dus ik denk dat we de ‘schuld’ aan de dragon kings moeten inlossen en op zoek moeten naar de laatste van mijn soort. Als we toch op weg gaan naar Mongolie…. 🙂

    Iig geval heet de Vulkaangodin Pele.

  2. Ster schreef:

    Ja dat is een goed idee. Op naar de Himalaya. Daar schijnen overigens ook Mountain Folk te wonen, en misschien zijn die wat inschikkelijker … 😦
    Ik zadel AnS-3a vast, dan zijn we snel weg. (Hij spreekt het uit als Anastasia)

  3. Dyjab schreef:

    Hmmmmmm 🙂

  4. Ma Si schreef:

    Tijd om wat demon ass te branden. en die dragon kings die vinden we wel op de reis daarnatoe of op de terugreis

  5. Dyjab schreef:

    Uhm, ja, hum. We hebben beloofd die dragon kings te vinden, dus dat heeft voorrang.
    En ondertussen kunnen we ons plan trekken hoe we die demon weerstaan. We hebben nu een heel klein voorproefje gehad van wat twee van zijn priesters kunnen, en dan was hij al heel effectief. Misschien moeten we nog charms of spells leren, of first age items op de kop tikken, om ons te beschermen.

    Maar we moeten vooral niet vergeten dat de Wild Hunt ook langs zal komen. We weten helaas niet op welke termijn. Daar moeten we onszelf en onze stad ook klaar voor maken. Hoe groter we zijn, hoe meer man ze zullen sturen, en hoe beter die voorbereid zullen zijn!
    Ik wil niet terugkomen van het (hopelijk) verslaan van een demon en onze stad verwoest of overgenomen te vinden, met alle niet-dragonblooded afgemaakt…

    Ook vraag ik me af waar dat rare weer vandaan blijft komen. Is dat de volgende demon die zich ook al warm loopt?

    Zoveel om rekening mee te houden!

  6. Ou' Al schreef:

    Daarom zijn we helden denk ik 🙂
    Hoe dan ook, het is wel soort van druk…
    misschien moeten we eens een leuk to-do lijstje maken?

  7. Ster schreef:

    Heb ik!

    *Ster haalt een verfrommeld lijstje uit zijn borstkuras*

    Ik heb al meer dan de helft van de punten doorgestreept op mijn To Do lijstje, maar deze staan nog open:
    – genees Autochthon, mijn wereld
    – versla de demon Ammaran
    – versla de demon Baraataka
    – versla de demon Lilitu
    – versla de demon Zethar
    – vind de fire dragon kings
    – vind de mountain folk in Himalaya
    – onderzoek voorouderbeeld Mirrormask
    – onderzoek voorouderbeeld Scrollkeeper
    – onderzoek voorouderbeeld Duskmantle
    – onderzoek sterrepoort naar Autochthon
    – onderzoek sterrepoort naar DragonBlooded bestemmingen
    – onderzoek The Pestilence
    – onderzoek The Great Curse
    – vind de ziel van Sluiers
    – vind de ziel van Diamondclaw
    – vind de broers van Raine
    – vind de Wyld Hunt die zijn familie vermoordde
    – onderzoek de tombe van Vars Truba in Moskovia
    – onderzoek de wurglianan in Moskovia
    * vind de vergeten Lunar kastes
    * waarom heeft Autochthon de Mountain Folk niet meegenomen

    Ben ik nog wat vergeten?

  8. ma si schreef:

    de vergeten lunar castes vinden

    trouwens misschien kunnen we op onze weg naar de demon en aarde dragon kings de wildhunt afleiden naar een andere plek of bv lokken naar de demon

  9. Ou' Al schreef:

    @ Ma Si > is dat niet wat we ook de vorige keer probeerden?

  10. Ster schreef:

    O ja, de vergeten kastes. Daarvoor moeten we naar Yu Shan, toch?

  11. Dyjab schreef:

    Ja, dat hebben we de vorige keer ook geprobeerd. Daar zullen ze de volgende keer niet in trappen.
    Als ik hen was zou ik deze keer met een grotere afvaardiging komen, en als we weer zoiets proberen die opsplitsen. Een deel achter ons aan, een ander deel probeert voor ons te komen, en nog een andere groep verovert onze stad zodat we onze machtsbasis kwijt zijn.
    Vanwege dit laatste vind ik het een beetje eng om weg te gaan. Ik zou het liefst alleen weggaan als ik in noodgevallen snel weer terug kan komen.

  12. Ster schreef:

    Maar we hebben natuurlijk nog een aantal fijne energie wapens op de muren staan, en daar staat ook mijn industrieel exoskeleton, dat kan iedereen gebruiken (wij autobots weten hoe non-exalts ingezet kunnen worden). De stad heeft bovendien nog heel wat andere exalts rondlopen, dragonblooded en dragon kings. We hoeven niet zo heel erg bang te zijn. 😉

  13. Dyjab schreef:

    (Wat je niet zo uitgebreid beschrijft.)

    Ik heb mijn moeder gezegd:
    “De Solars komen terug. We kunnen ze niet meer tegenhouden door ze te doden. We moeten leren met ze samen te werken, niet onder hen, niet boven hen, maar gelijkwaardig.
    “Als ik mijn visioen kan laten uitkomen, dan profiteren wij – dan profiteert onze familie. Als het niet lukt, kan ze me onterven, verstoten. Hoogstwaarschijnlijk ben ik dan toch dood.”

  14. Ster schreef:

    Aanvulling To Do lijst:
    De Mountain Folk willen weten waarom de Maker hun heeft achtergelaten en ons heeft meegenomen.

Geef een reactie op ma si Reactie annuleren