Weerwolf 18 – slot

Na de overwinning op de Black Spiral Dancers verzamelen de Glass Walkers de lichamen van de overledenen.Een groot deel van hen gaat er mee terug naar de 'echte' wereld om ze te begraven in Gaia's tent, de heilige plek in Central Park. Twee van hen blijven hier en gaan samen met de Bone Gnawers dit wereldje onderzoeken op achterblijvers en ze gaan alle portalen sluiten. Negen Fianna en de twee overgebleven Black Furies gaan met ons mee naar de onderwaterwereld. Met Augustin en de antropoloog erbij zijn we nog met achttien. 18 weerwolven, dat is nog steeds een behoorlijke strijdkracht. Juan krijgt even een visioen: hij ziet de elders in het Zilveren Meer staan en met zijn drieen houden ze de Black Spiral onder. Dat is niet gemakkelijk, want het meer brandt ook hun eigen zonden weg en dat doet enorm pijn. Als je al zeventig jaar weerwolf bent, heb je veel fouten begaan.

Skad-02 Augustin wijst de weg. Het is niet moeilijk. Onderaan de klif, vraagt Jim hem of hij zijn verhaal op een moot wil vertellen. Als we hier levend uitkomen natuurlijk. Het wordt steeds moerassiger naarmate we dichter bij de vulkaan komen. De motorfietsen krijgen waterbanden en Otaktay loopt gewoon over het moeras heen, maar al de anderen ploeteren soms tot hun middel door de drab. Er zitten veel wyrm-slangen in de bomen, gieren cirkelen in de lucht en overal fladderen vleermuizen. Uit de mond van de schedelberg komt een waterval. Het is nog 500 m klimmen, voordat we bij die ingang zijn.

De mondholte is het begin van een grot die leidt naar de lavapoel. In de wand zit een soort gat in de realiteit, waar water doorheen stroomt. Een lek in de waterwereld. Een deel van het water stroomt naar buiten, waar het tot moeras wordt. Een ander deel stroomt de lava in en zorgt voor de enorme stoomwolken die uit de krater opstijgen. Otaktay activeert de gave 'Spirit of the Fish', daarmee kan hij het vier uur onder water uithouden. Hij springt door de opening en landt aan de andere kant op een kade waar een Egyptisch aandoende boot aangemeerd ligt. Helemaal onder water overigens. Hij activeert de Spirit GPS en ziet dat we heel ver weg zijn, misschien zelfs in een ander melkwegstelsel. Terwijl hij de lange reeksen coordinaten doorgeeft aan de magiers op het thuisfront, arriveren de andere garou. De kade blijkt de bovenkant van een rotsnaald te zijn, die vanaf de peilloze diepte omhoog steekt. In de verte wordt een groenig schijnsel van beneden weerspiegeld in een enorm oog. Met de motoren en de boot varen we langs enorme zeeslangen omlaag tot we bij een stad aankomen. In het midden staat een vreemde vuurtoren met wat bijgebouwen en er ligt een onderzeeer op het voorplein. Hij draagt het opschrift U 93. Rondom de vuurtoren zien we een schimmige kop die langzaam van een raaf in een valk veranderd en dan weer terug. Op de grond lopen niet-menselijke figuren in zwarte kapmantels. Ze hebben ons door en slaan alarm. Otaktay drukt op de rode noodknop van zijn GPS en de tovenaars sturen hun duisternisbom erdoorheen. Atlantis_sml

Het wordt zwart. Juan, Jim en Otaktay hebben daar geen last van. We zien twee torpedo's onze kant op komen, die ons vanwege de duisternis missen. We kunnen tot vlak bij de toren komen, maar daar is het weer licht. We worden meteen weer onder schot genomen. Edna wordt geraakt. Ze verandert zichzelf in een schaduw, maar haar motor is afgeschreven. Otaktay weet een afweergeschut uit te schakelen. En Jim's motor Kit krijgt een lekke band. Terwijl we vechten, komen er grote aantallen zeeslangen en pijlinktvissen op het alarm af. Ze zijn vaak meer dan 100 meter lang.

Dan slaat er een bom in een van de gebouwen. De Karnakkianen zijn er! Images13 Een hele vloot bronzen onderzeeers. De commandant meldt zich via Otaktay's apparaat. Ze zijn via een wormhole hierheen gereisd en ze gaan nu het gevecht aan met de zeemonsters. Dat geeft ons de kans om de vuurtoren in te gaan. De Fianna beginnen tegen imaginaire tegenstanders te vechten. Wij hebben daar geen last van, want we dragen de karnakkiaanse zonnebrillen die imuun maken tegen geestesbeinvloedende magie. Melvin en Edna kalmeren een van de Fianna en dienen hem karnakkiaanse oogdruppels toe tegen de magie.Hij helpt met behulp van een van onze zonnebrillen om de anderen er ook van te overtuigen dat het illusies zijn.

Jim, Juan en Otaktay gaan alvast de toren binnen. Een portie van Jim's semtex opent de voordeuren. De toren is van binnen heel groot. Een grote trap wentelt om de middenkolom heen. Bovenaan is een stevige deur. Deze is niet onder de indruk van de magie van Marvin, ook Jim's semtex slaat er alleen maar een deuk in. Heel voorzichtig snijden we hem met de allessnijder open. Daarachter is een zaal met vijftien HIT-marks. Magnus-robot-fighter-2 Tijdens het gevecht komt er een mannetje met een pijp binnen. Vier van onze garou beginnen weer te vechten tegen hun imaginaire tegenstanders. Eentje raakt zelfs zichzelf. Edna geeft rage uit en besproeit hem met spinrag van Fate-spiders, maar inmiddels heeft de man alweer vijf nieuwe weerwolven onder zijn invloed gekregen. Otaktay gaat hem te lijf en Marvin probeert hem te betoveren. Maar dat haalt maar weinig uit. Daar gaan weer drie van onze medestanders. Otak schiet, hij teleporteert weg, Otak schiet nog eens en dan strompelt hij in slow-motion de kamer uit. We rennen er achter aan en maken hem af. Maar dan klapt de deur achter ons dicht. Voor ons is weer een trap omhoog. We besluiten om de Fianna achter te laten en gaan door. De deur bovenaan schuift open als we er op drukken. 

Twee verbaasde figuren kijken ons van weerszijden van een commandokoepel aan. Achterin staan nog een paar garou. Buiten woedt een intergalactische oorlog tussen karnakkiaanse schepen en zeemonsters. Op de achtergrond zien de de kraken ontwaken. Galarius is onbewapend en staat aan de ene kant. Aan de andere kant is een abominatie met een vleermuiskop, vleugels en een kanon in plaats van een linkerarm. We herkennen er Melissa amper in. In het midden staat een houten schavot, helemaal bekleed met de huiden van mensen, katten, wolven en reptielen. Er zit een transparante gedaante in vast die steeds van vorm verandert. Jim rent naar binnen, gooit naar allebei de figuren een portie semtex en laat die exploderen. Galarius wordt tegen een muur gesmeten, maar Melissa heeft een krachtveld om zich heen. Ze gebruikt een toverspreuk en opeens verschijnen er twee klonen van haar. Otaktay schiet op Galarius en Juan slaat hem met zijn klauw. Samen weten ze de tovenaar dood te maken. Een kristal in het plafond licht op. Otaktay schiet er op, maar dat heeft geen effect.

Edna bevrijdt Falcon, de geest die gevangen zit in het schavot. Maar Falcon is 'leeg', hij heeft helemaal geen energie meer. Marvin hakt met de fang-dagger in op een van de Melissa's en klieft haar pardoes in twee. Vanuit de steen wordt naar Otaktay gekeken. Hij is er even door uitgeschakeld. Edna zwemt omhoog en probeert de steen op te blazen, maar het is sterke
magie en die kan daar tegen. Jim doodt intussen Melissa 2. Otaktay leent de allessnijder, zwemt omhoog en gaat daar de steen mee te lijf. Dat werkt! De steen breekt en de geest van Galarius komt er uit. Portal_to_hell_opening Dan opent zich een poort naar een rood licht. Galarius wordt schreeuwend naar de hel gezogen en zijn ziel wordt verslonden door de echte nephandi.Melissa 3 schiet intussen groen balefire uit haar kanon en raakt Marvin voordat ze zelf neer gaat. Augustin en de antropoloog hebben intussen de twee Black Spirals uitgeschakeld. Otaktay offert bloed aan Falcon, Juan en Jim offeren gnosis. Dan komt er een bericht van de karnakkianen: "We gaan deze wereld opheffen." Jim neemt de verzwakte spirit op zijn schouders. We rennen naar buiten, de deuren onderweg kunnen niet tegen ons geweld op, nu Galarius' magie ze niet meer in stand houdt. Jim roept tegen de achterblijvers dat de wereld wordt opgeheven. Iedereen gaat achter Kit aan of met de boot. 'Like a bat out of hell' spuiten we uit de poort en de mond van de schedelberg. "Nog een kilometer afstand graag," seint de gezagvoerder. Als we ver genoeg weg zijn komen er twintig sterrenschepen uit de krater van de vulkaan. Eentje stort brandend neer en ontploft. Daardoor stort de vulkaan in. De poort is dicht.

Een week later hebben we een grote moot bijeengeroepen in Gaia's Tent. Het Chrysler gebouw heeft inmiddels weer valken als waterspuwers. Er is een delegatie Karnakkianen, de grote geesten Falcon, Quetzalcoatl en Cockroach zijn er, en alle overlevende garou. Als speciale gasten zitten de magier Jim Burton en Felice Navidad de bastet een beetje achteraf tussen de Children of Karnak. Eerst worden de graven van de gevallenen geeerd. Dan spreekt Jim namens ons. Hij prijst de samenwerking van de Karnakkianen met de tribes en het samengaan van magie en techniek. Dan beweegt het gras. Een oude man loopt naar de Wendigo's toe. Niemand weet hoe hij door de beschermende spreuken heen gekomen is. Hij knikt naar de antropoloog, draait zich om en loopt weer weg. De antropoloog legt uit dat dit de elder van de Wendigo tribe was. Hij gaat rapport uitbrengen dat het experiment van samenwerking geslaagd is. Edna merkt op dat de Wendigo dus weigerden om samen te werken omdat ze ons bestuderen, niet omdat ze leip zijn.

Dan krijgt Augustin het woord: "Ik neem de zetel van vader in, maar ik zal minder prominent zijn." Hij legt uit dat hij de zoon is van Silabar en Merin. Er gaat een schok door de Fianna. "Merin kwam achter het complot van Galarius en werd door hem opgeblazen. De Shadow Lords kregen de schuld in de schoenen geschoven en daarom heeft Silabar de Shadow Lords afgemaakt. Ik verklaar dat de Shadow Lords onrecht is aangedaan." Dan roept hij de galliards op om het gevecht tegen Galarius op te nemen in de Litanie. Wij presenteren hem de zilveren wapens van zijn tribe, de klaves en grand klaves die we hebben geleend. Hij bedankt ons en legt ze snel op de grond. Zoveel zilver bij elkaar kan hij niet aan. We beloven om ze naar het huis van Silabar, nu zijn huis, te brengen.

Vervolgens richten de spirits zich tot ons. Quetzalcoatl zegt: "Ik ben blij dat jullie kunnen samenwerken, zelfs Jim en Marvin. Ik wil jullie wel definitief onder mijn vleugels nemen." Horus Dan zegt de grote god Falcon: "Ook ik ben blij met jullie en ik zal jullie bijstaan wanneer Quetzalcoatl daar niet sterk genoeg voor is." Onze persoonlijke zilveren wapens krijgen een kras van Falcon. "Dit is een teken dat alle Silver Fangs zullen herkennen."

Jim vertelt hoeveel de Karnakkianen voor ons hebben gedaan en geeft het woord aan hen. Ze zingen de lof van Falcon. Maar de god is niet overtuigd. Dan zegt Otaktay: "Zonder hun gaven zoals de zonnebrillen, de spirit GPS en dergelijke, hadden wij Galarius nooit kunnen verslaan en was Falcon niet bevrijd. Maar zij hebben ons niet alleen geholpen met raad en cadeaus. Ze zijn ons daadwerkelijk zelf te hulp gekomen. Ze hebben gestreden tegen de zeemonsters en veel van deze spirits hebben hun eigen onsterfelijke levens gegeven om u te redden!" Er verschijnt een traan in het oog van Horus. De Kinderen van Karnak beginnen te blinken als goud. Ze zijn gerehabiliteerd. En de schrijver van het proefschrift waardoor we de toegang tot de wereld van de Black Spirals hebben gevonden, wordt naar voren geroepen. Hij wordt door Falcon benoemd tot professor. Dan is het tijd voor een bacchanaal. Een relatie tussen Jim en Felice, garou en bastet, daar is de garou gemeenschap nu nog niet rijp voor. Maar samen dansen en een zichtbaar innig afscheid is al een goed begin. Alleen de Fianna zijn in de rouw. Hun elders zijn niet teruggekeerd.

Juan krijgt aan het einde van het feest nog een visioen van die elders. Ze zijn nog steeds in het Silver Lake, maar ze voelen zich al wat beter. Old Spice geeft toe hoe ze vijanden heeft afgemaakt nadat die zich al hadden overgegeven.

En daar eindigt dit verhaal.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s