Weerwolf 13

We zijn voornamelijk boodschappen aan het doen. Dat is niet heel spannend, maar wel heel tijdrovend.

We lopen door Karnak, naar het winkelcentrum. De regering hier is verbazend efficient, ze hebben een algehele mobilisatie afgekondigd, en er zijn nu al troepen aan het verplaatsen. Onderweg filosoferen we over hoe we naar de waterwereld kunnen komen, maar we bedenken niets concreets. De stargazer Al Hazim biedt aan om onze liaison te zijn met deze 'children of Karnak'. Via diverse vogelgeesten kunnen we met hem in contact komen als we de waterwereld hebben gevonden.

De bazar is een fantastisch bouwsel, het is een driedimensionale soukh. Me00000858863mm2 Een amerikaanse mall, gekruist met een arabische bazar. En ze hebben hier alles, zeggen ze. Maar Otaktai komt er tot zijn verdriet al snel achter dat wapens en wapenrusting bezit blijven van het leger. Hij vraagt waar we waarmee we onze lokatie in de umbra kunnen vinden. De karnakiaan aan wie hij het vraagt legt vriendelijk uit dat de lay-out is georienteerd naar de zon. Onderin is het donker, daar zijn winkels die met overleven en aardse zaken te maken hebben. Bovenin schijnt de zon en daar zijn de winkels waar magie verkocht wordt. Kaarten en zo zijn dus onderin te vinden.

Als eerste wil Jim naar een winkel die iets heeft tegen geestesbeinvloedende magie, want dat is de specialiteit van Galarius. De vogelgeest van de Mind-shop blijkt de fax al te hebben ontvangen waarin staat dat we crediet van het parlement hebben. Ogen zijn de en- en uitgang van de ziel, dus Mind magie gaat via de ogen. Magische zonnebrillen helpen er tegen. We krijgen allemaal een stoere Ray-Ban. Hij heeft ook goggles die 100% bescherming geven, maar die sluiten de ogen helemaal af, zodat je ook niets meer ziet. Daar krijgen wij er maar eentje van.

Edna bedenkt dat een van de barabbi zich heeft gespecialiseerd in Tijd magie. Er is op de magieverdieping ook een winkeltje gespecialiseerd in in Time. Het hangt er natuurlijk vol met klokken, kalenders en andere dingen die met tijd te maken hebben, maar de patroon-spin achter de toonbank geeft ons een spuitbus. "Dit is spinrag van patroonspinnen, als je dat spuit in de richting van iemand die de tijd heeft versneld, raakt hij daar in verward." We vertellen over de spinnenbeelden in Central Park. De patroonspin regareert verbaasd. "Dat betekent dat daar geen Wyrm is. Normaal roesten ze weg voordat iemand ze ziet."

Marvin wil naar de boekwinkel. Bookshop-2183 Een etage lager is een winkeltje dat wordt uitgebaat door een zeer stoffig mannetje, er zit zelfs stof op zijn wenkbrauwen. Marvin is op zoek naar informatie over de waterwereld van Galarius. Met de boekenlegger van Juan probeert hij iets te vinden, maar dat lukt niet. Wel vinden ze een boekje over nephandi On mysteries and te profound loss of souls een scriptie door ene Ictus aan de universiteit van Alexandrie. DE stoffige man zegt dat het hier al 20 jaar ligt en onverkoopbaar is. Het gaat over de tweede wereldoorlog, waarin heel veel zielen spoorloos verdwenen zijn. Er staan plaatjes in van merkwaardige landschappen, maar ook een fotootje van een concentratiekamp.

We zijn echt aan het winkelen geslagen. De volgende halte is de apotheek. Een karnakkiaan in een Florence Nightingale outfit met een lantaarntje heet ons hartelijk welkom en zegt meteen, zonder dat we ons nog maar hebben kunnen introduceren: "Ik heb denk ik wel wat voor jullie." Ze rommelt wat in de voorraad en komt met vijf zetpillen. "Innemen voordat je gaat beginnen. Het geneest, of beter voorkomt, drie punten aggravated damage." Ze rommelt nog wat en komt met een flesje oogdruppels. "Tien porties, tegen Mind efecten. Gewoon in het oog druppelen van het slachtoffer." "Is er iets dat helpt tegen de effecten van zilver op weerwolven?" vraagt Jim. "Ja, dit." Dat was niet helemaal wat Jim bedoelde.

Daaromn gaan we maar naar een alchemist. Nadat Jim hem uitlegt waar hij naar op zoek is, begint de alchemist enthousiast over de Steen der Dwazen. Dat is een alchemisch preparaat waarmee je zilver in "iets anders" verandert. Hij heeft nog precies genoeg ingredienten om xc3xa9xc3xa9n portie te maken. Een klein steentje ontstaat, wat hij behendig opvangt in een zakje. "Als je hiermee zilver aanraakt, dan verandert het." Eng spul. We besluiten dat Otaktay het maar bij zich moet houden. Als ahroun is hij waarschijnlijk de eerste die in de baan van een zilveren wapen zal staan. Otaktay wil een handschoen met de Fool's Stone in de handpalm. Downey-gauntlet"Dat is handig als je een zilveren zwaard op moet vangen met je hand." De alchemist waarschuwt nog: "Veel zilveren wapens hebben een geest die er aan is gebonden en als het wapen van een nephandus komt, zal die geest er niet vrijwillig in zitten. Mdet deze steen komt de geest van het wapen vrij."

In de gadget winkel kopen we twee setjes apparatuur waarmee je een motorfiets onder water kan laten rijden en in de toolshop een allessnijder. Dat laatste is een soort scalpel die voorzichtig is opgehangen in een speciaal kooitje. Het lemmet is maar een inch lang, maar het snijdt letterlijk overal doorheen. Als je hem laat vallen en hij valt met de punt omlaag, komt hij uiteindelijk in het centrum van de aarde uit. Ook leuk.

Eindelijk komen we aan bij de survivalwinkel. Otaktay legt uit dat hij iets zoekt waarmee je weet waar in de umbra je bent. Voor de coordinaten van de onderwaterwereld. De verkoper komt met een soort toverlantaarn. Zet hem aan en er verschijnt een hologram met allemaal bollen, kubusjes en piramides, met lijnen er tussen en een rode stip die zegt: "you are here ->" Als je de rode stip niet ziet, ben je te ver van de aarde. probeer hem dan in de hoeken van de kamer te zetten, of in een grotere ruimte, totdat je de stip ziet. Deze kaat laat niet ieder prive-wereldje zien, maar wel de meeste in de near umbra. Er zijn wel kaarten van de deep umbra voor dit apparaat, maar die heeft hij nu niet op voorraad. Hij heeft ook nog een waterzuiveraar voor ons. "Als jullie naar een waterwereld van de nephandi gaan, probeer het water dan niet in te slikken. Het water in een wyrm wereld kan vervuild zijn. Je kun wel door je neus ademen als je de 'gift of the fish' hebt. Maar als je het wilt drinken, moet je hierdoorheen drinken."

Na het winkelen willen we wel eens gaan praten met de schrijver van dat boekje. We nemen we de hoge snelheid trein naar Alexandrie. Onderweg passeren we twee enorme spiegelend gepolijste pyramides ter hoogte van Gizeh. Sunway-pyramid De twee grote komen van de karnakkianen, dus die zijn hier in de umbra gemaakt. De kleine piramide ontbreekt in de umbra, want die is door mensen gemaakt. De geest van de grote sfynx is ook te zien, die zit net in een onelegante houding met xc3xa9xc3xa9n poot in de lucht zijn billen te likken.

Dan rijden we de delta binnen. Al snel zien we de havens en dan zijn we bij de halte universiteit. We a
rriveren in een centrale hal met bordjes die naar de verschillende faculteiten wijzen. Bij de receptie vragen we naar Ictus. "O die!" ze wijst naar een gang. "Geen van de faculteiten wilde hem hebben, dus nu werkt hij als schoonmaker." Er is in die gang een bezemkast met de naam Ictus er op. We kloppen aan en een sjofele karnakkiaan The-Bird-man-of-Lincoln-Ave-circa-1921-47261 doet open. Hij is verheugd en verbaasd dat iemand in zijn werk geinteresseerd blijkt. De foto van het concentratiekamp komt van Neder Silezie, kamp Gross Rosen. Er zijn maar een paar overlevenden van het kamp. Het was een dodenkamp waar mensen werde uitgehongerd en doodgewerkt in een granietgroeve voor Nieuw Berlijn. Maar wat gebeurde er met de doden? Er zijn geen lijken gevonden en in de low umbra zijn geen zielen aangekomen. De paar overlevenden zijn in Dachau terecht gekomen en door de Russen bevrijd. Hij vertelt dat het kamp is gesticht door Albert Speer. Die is de doodstraf ontlopen doordat hij zo goed kon liegen, daarbij geholpen met Mind magie van nephandi. Jim vertelt van de zielenpilaar die we hebben gezien in de waterwereld. Als motief voor de zielenroof noemt hij het terugbrengen van de oeroude nephandi en hij vertelt dat Galarius als krachtbron daar zielen voor splijt. Otaktay voegt toe dat de barabbi nu bezig zijn een techniek te ontwikkelen om ook spirits te splitsen. Edna laat de diagrammen zien.

Ictus zegt dat weerwolven spirits zijn, die aan de materiele kant van de shroud zijn beland. Waarom, dat is een van de andere mysterien zijn die hij heeft onderzocht. Maar daar is geen antwoord op gevonden. Hij signeer het met onze magische pen boek en zijn handtekening varandert in 'Ictianus'. Hij gaat zich nu aanmelden als embedded journalist. Jim schrijft een aanbevelingsbrief.

Marvin wil nog de gift 'Lunar Armor' leren.Dat lijkt ons alemaal wel een goed idee en we zijn hier nu toch in een universiteit. We worden doorverwezen naar een student. Die vertelt ons simpelweg dat we moeten bidden tot Luna en hopen dat ze je hoort en zegent. "Ieder moet voor zichzelf zien hoe die zich waardig toont. Je moet bidden op jou manier." We stappen opzij naar het stoffelijke Alexandrie en komen in een drukke straat. Otaktay wil als vigilante de stad in om wat mensen te redden van muggers, maar de geesten zeggen: "Vechten alleen is niet genoeg. Je moet ook vertellen over je daden."

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s