Sessie zestig

Ster besluit voordat we vertrekken om open kaart te spelen. Hij vertelt dat Sagarmatha hem een nieuw lichaam heeft gegeven, en dat het lichaam van iemand van huis Iselsi was. Dan zet hij het magische masker af. "Dat was niemand van belang," reageert Guinett, "maar ik ben blij dat je het verteld hebt. Dat is goed voor het vertrouwen. Ik kan jullie op dit moment nog steeds maar twee mensen meegeven, maar ik ga wat harder mijn best doen om er meer vrij te maken."
We nemen afscheid en vertrekken met de speedboot naar Porto Libre. Sirius en Penelope gaan met ons mee. De twee hashashin hebben heel weinig bagage, de waterpijp is hun ‘wapen’. Onderweg vertellen ze ons dat de deathlord nog onlangs in Warshaw is gezien. Hij is bezig er een shadowland van te maken.
In Porto Libre is het nog steeds slecht weer, de mensen zijn sjagrijnig. Sarah heeft voorzien dat we op dit moment aan zouden komen en Sluiers staat ons in de regen op te wachten. Ze begroet ons hartelijk. Ze is opgewekt en ziet er goed uit in de doorweekte sluiers. Er is in onze afwezigheid niks bijzonders gebeurd. Raine gaat de stad in om met zijn spionnen te overleggen. De geruchten over Warshaw zijn erg zorgwekkend. En er is ook hommeles bij Whitewall, daar worden nog steeds karavanen overvallen door een schim (dat moet Silent Walker zijn) en er zijn grote troepenbewegingen in het Noorden. Terwijl Raine daarmee bezig is, zet Ster de geheugenhelm op. Ma Si hypnotiseert hem en ze laat hem in de verdrongen herinneringen aan de onderwereld rondkijken. HypnotherapyZe realiseert zich dat het verdringen van herinneringen een beschermings- mechanisme is en laat hem als buitenstaander in omgekeerde volgorde naar zijn vivisectie kijken. Dan brengt ze hem de necromancer in herinnering en alles wat die heeft gezegd. Het blijft gefragmen- teerd. Bij bewustzijn blijven was een verkeerd besluit, wat Ster zichzelf enorm kwalijk neemt. Maar ze overtuigt hem er van dat het niet zinloos was, juist een heel nobel offer waardoor informatie naar buiten kwam die iedereen geholpen heeft. Ze wil ook weten wat Ster was voordat hij ambassadeur werd, zijn jeugd komt weer terug. Maar teruggaan naar vorige levens lukt niet, want de zielenstenen worden zorgvuldig schoon gewist. Je kunt wel aan sommige stenen zien wat het specialisme van de ziel is. Diamant is voor exalts. Als hij weer uit de hypnose bijkomt, is het trauma verwerkt.
’s Avonds gaan we met z’n allen eten bij Raine’s vader. Tijdens de koffie met sambuca heeft vader een verrassing: "Herinner je je andere broertje nog? Dat was eigenlijk een zusje." Raine’s familie was redelijk invloedrijk en er was lang geleden afgesproken dat een eventuele dochter zou moeten trouwen in een bepaalde patriciers familie. Maar de toekomstige echtgenoot was een dikke, kale, boosaardige man. Toen er een meisje werd geboren, 23415866anime_tomboyheeft Raine’s familie haar dus maar als jongetje opgevoed. En ze is hier! Van achter een gordijn komt een tomboy-achtig meisje tevoorschijn. Het wordt een groot feest.

De dag daarna plannen we onze verdere acties. Aan de twee Iselsi’s vragen we om te gaan verkennen in Warshaw, terwijl wijzelf naar Whitewall reizen om te kijken of we daar iets aan de Silent Walker kunnen doen. Contact kunnen we houden via de charm "Wind Whispered Words", die zowel Dyjab als de Iselsi’s kennen. We reizen via een maanbrug en komen aan in een besneeuwde naaldwoud. Het is donker en er klinkt wolvengehuil. We worden aangevallen door een vreemd oogloos beest met zes bekken op zijn rug, een agoleth. Maar dat is niet opgewassen tegen zoveel exalts. We zien her en der sporen van geweld. Whitewall zelf is rustig, maar bij Gethemane is een veldslag geweest. We zien dode mensen in beestenvellen en anderen in uniformen met het embleem van Whitewall. Die stad heeft blijkbaar zijn boosheid gericht tegen Gethamene en de Bull of the North in plaats van tegen de Silent Walker.
We gaan naar het dorpje waar de Bull zijn longhouse heeft. Banieren van een zwarte stierenkop op een rood veld wapperen boven de palissade. Daar staat een lunar met een bijl en een wolvenvacht over zijn blote bast. LivinghistoryHij laat ons binnen en leidt ons naar de hal. Daar worden we hartelijk begroet door de Bull zelf. Na een speels gevechtje met Raine, laat hij mede aanrukken. De dienstertjes zijn minstens even stoer als zijn krijgers. "Wat brengt jullie hier?"
We leggen uit dat Ster heeft beloofd om de Silent Walker aan te pakken. We verhalen over Cairo. En Ma Si Tamuz vertelt dat ze een visioen heeft gehad waarin de  Silent Walker met blauwe ballen de zielen van mensen opslurpt. Dyjab bedenkt dat we die goed kunnen gebruiken om de zielen van Claw en Sluiers te vervoeren. Bull lacht en geeft hem de titel ‘diplomaat’, "een mooie nieuwe titel die bij je past en als een lunar het er niet mee eens is, moet die eerst mij verslaan. De oude titels zijn veel makkelijker af te nemen, weet je."
Ster stelt voor om de handelsgeest op te roepen en te ondervragen. Als er karavanen overvallen worden, dan raakt de handel ontwricht. Dus de god zal ons vast wel willen helpen. Dat was nog niet bij de lunars opgekomen, die letten niet op de goden van beschaving. Er is een schrijn in de buurt van het longhouse, en daar offeren we bevroren elandenvlees en geld. SamiDe lokale godheid van de karavaanroute verschijnt, een klein mannetje met een rode muts. "Bedankt voor het offer en welkom. Wat kan ik voor jullie betekenen?" Desgevraagd vertelt hij dat de overvallen hier overal in de buurt plaatsvinden en dat er niet echt een patroon in zit. De overvaller lijkt steeds de karavaanleider uit te horen over waar de volgende karavaan zal zijn en dan pas maakt hij iedereen dood. De buit laat hij liggen. Hij steelt alleen de zielen. Maar wat moet hij daarmee? Raine weet dat je er hungry ghosts mee kunt maken en Ster denkt dat je er ook golems mee kan animeren en soulsteel maken natuurlijk. De godheid zegt dat de eerstvolgende karavaan van Gethamane over zee naar Porto Libre gaat. De Northern Alliance handelt alleen nog maar via luchtschepen en Whitewall is nu in oorlog. We besluiten om naar Gethamane te gaan en te wachten of Silent Walker daar aanvalt. Bijkomend voordeel is dat we ons daar gewoon als onszelf kunnen inschepen. En als er niets gebeurt kunnen we altijd nog met Ma Si’s wolk terug.

Dit bericht is geplaatst in Exalted.

12 reacties op “Sessie zestig

  1. GobboE schreef:

    er is buiten de Agaleth (die koude uitstralen, geen ogen, 6 bekken op hun kop en voelsprieten op hun rug 😉 hebben )niet veel gebeurd. Dat geeft niet voor een sessie, komende sessie zal in het teken staan van 1 gevecht.

  2. ellahir schreef:

    @ GobboE > Dat klopt. Af en toe is het heel zinvol om na te denken, opties te onderzoeken en plannen te maken.

  3. Ma Si schreef:

    ik ben benieuwd!!

  4. Claw schreef:

    Komende sessie gaat naar mijn idee best wel heftig worden! Kijk er naar uit.

  5. Dyjab schreef:

    Omdat de Silent Walker eenvoudig hele karavanen uitmoordt, en ook Lunars vermoord heeft, wordt het extreem gevaarlijk om hem aan te pakken. We moeten ervan uitgaan dat hij ook exalts tamelijk gemakkelijk de baas kan, in elk geval als hij ze verrast.

    Volgens mij moeten we ons er daarom op richten om:
    a) De komst van de Siltent Walker te detecteren, zodat hij (of zij?) ons niet verrassen kan.
    b) Als eerste (en beslissend) aan te vallen.

    Volgens mij is dit de enige manier waarop we een goede kans maken om het allemaal te overleven.

    We moeten ons dus extreem goed voorbereiden op detectie, verrassing en een onmiddelijk effectieve aanval.

  6. Ma Si schreef:

    Zoals leviathan zou zeggen: “no remorse, no prisoners”

  7. Dyjab schreef:

    Mee eens. Al weet ik niet of hij dat echt zou zeggen… Maar kan ik hieruit opmaken dat je het met me eens bent?

    Enige nadeel is dat we hem niet kunnen uithoren, maar dat is een miniem puntje vergeleken met de gevaren die we voorkomen als we hem onmiddelijk te grazen nemen.
    En wie weet kan Raine zijn geest daarna nog ondervragen. En anders, zoals Leviathan zou zeggen: “jammer maar helaas”.

  8. Ma Si schreef:

    inderdaad, jammer maar helaas

  9. Ster schreef:

    Dus, een hinderlaag? Raine en ik kunnen onzichtbaar aan boord gaan, Claw en Ma Si als dieren. Reder Dyjab kan als zichzelf gaan. Een Dragonblooded zal Silent Walker niet als bedreiging ervaren.
    We moeten van het ergste uitgaan. Als hij verschijnt, zal hij vast die zielslurpbollen gebruiken. Ik weet niet hoe sterk die zijn. Die ene dooie exalt die we de vorige keer gevonden hebben, daarvan was de ziel nog op aarde. Dus er is een kansje dat het alleen op stervelingen werkt. Maar we kunnen daar niet van uitgaan.
    We zullen het moeten hebben van verrassing, en hard slaan. En we kunnen misschien de lokale spirits vragen om ons te waarschuwen als hij er aankomt.

  10. Claw schreef:

    Of Silent Walker een dragonblooded niet als bedreiging zal ervaren lijkt mij duidelijk. Sterker nog, ik denk niet dat hij de aanwezigheid van wat voor exalt dan ook als een bedreiging ervaart. Zeker niet als hij het moment van surprise aan zijn kant heeft. Het benutten van lokale spirits als waarschuwingssysteem lijkt mij dan ook noodzakelijk. Zodra wij hem verrassen zijn waarschijnlijk de rollen omgekeerd, maar zal het nog een harde dobber worden. Ik heb geen idee wat ik van hem kan verwachten, maar Winters Last Refugewas in ieder geval in staat mij in 1 klap bijna dood te meppen.

  11. Dyjab schreef:

    Pffft, wat een uitputtingsslag! En ik ben teleurgesteld dat we hem wel hebben gedood, maar niet permanent van hem af zijn.

    Aan de andere kant: het heeft maar een haartje gescheeld of minstens xc3xa9xc3xa9n van ons was dood geweest, of meerderen, en ook de kans dat hij was weggekomen was groot.

    Dus de uitkomst valt uiteindelijk mee. Maar als we ooit nog eens zoiets gaan doen, kijk ik of we meer kunnen doen.

  12. Ster schreef:

    Als spook is hij ontkomen, maar effectief hebben we hem verslagen. En een nieuw lichaam krijgen is geen sinecure. Dat was voor mij zo en zal voor hem niet anders zijn. Wij zijn van hem af. En als ‘ie ooit terugkeert zal hij niet dezelfde meer zijn. Bovendien, wie weet, misschien weet Sluiers hoe je een spook aanpakt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s