Sessie driexc3xabnvijftig

Gnawing Elk wil graag dat Ma Si Tamuz en Diamondclaw een "Moot" bijeenroepen, dat is een vergadering van Lunars. Hijzelf kan het niet, want hij is uit de Lunar gemeenschap verstoten. Op die Moot kunnen Ma Si en Claw hun verhaal doen en eventueel in status stijgen. Ook kunnen ze vragen om Raine, Dyjab en Ster te erkennen, zodat die geen problemen meer hebben met de andere Lunars. Verder ze kunnen een verzoek indienen om Gnawing Elk van zijn Ronin-status af te helpen. En het is natuurlijk een aardige gelegenheid om de Lunars te wijzen op de aanvallen op Creation en Autochthon vanuit de Onderwereld. Als lokkertje kunnen ze de belofte aan Amoth City Smiter gebruiken. Welke Lunar wil er nu niet meedoen aan het vernietigen van een stad? Elk legt uit hoe ze een Moot bijeen kunnen roepen. Op belangrijke punten zoals maanbruggen, cairns en kruispunten van Lunar reispaden moeten ze 1746238473_a7359b017dschedels neerleggen met in Lunar karakters de datum en de plaats van de Moot. Dan spreekt het zich verder vanzelf rond. Maar als ze een Elder willen uitnodigen, zoals Leviathan, dan moeten ze daar persoonlijk langsgaan. De aanwezigheid van een Elder is de moeite waard, want het geeft de Moot heel veel extra aanzien. En wanneer je Solar en je Dragon Blooded samen met  Leviathan arriveren, dan zullen de overige Lunars hun niet meteen afmaken.

Ster is intussen bezig met het aanleren van een Excellency waarmee hij zijn Intelligentie verhoogt. Hij wilde eigenlijk die voor Stamina hebben, want dat is de basis van veel van zijn verloren charms, maar die kende Elk niet. Maar als Ster eenmaal weet hoe xc3xa9xc3xa9n Exellency werkt zonder technologie, dan kan hij de overige ook weer leren. 10195delyrebirdofdeliervogelEn hij oefent zijn nieuwe toverspreuk waarmee hij in een vlucht vogels kan veranderen. Hij kiest de nachtegaal uit, want hij heeft de merkwaardige ambitie om meerstemmig te leren zingen zodat hij de muziek van thuis kan reconstrueren. Verder is hij met de Raptoks aan het oefenen voor diverse andere charms. Het meeste kan hij wel via Raine, Elk en de Raptoks terugleren, maar de Fog Generator zal hij zelf moeten reconstrueren.

Dyjab gaat naar de Beastmen om hun declamatiekunst, ingewikkelde dansen en muziek te leren. Hij leert Performance 4.

Dan gaan we terug naar Porto Libre. Het is inmiddels herfst, maar het is nog erg warm en droog. Sluiers heeft een heleboel zombies aan het werk gezet voor extra verdedigingswerken. Er wordt een binnenmuur om het centrum van de stad gebouwd en voorbij de buitenmuur bouwt ze nog een tweede muur met een droge gracht tussen de twee muren in. Stonewallsavila500We gaan al snel weer op pad, richting de Lage Landen. In Frankrijk zijn uitgemergelde mensen een dorre akker aan het ploegen. Ster herkent de ploeg die hij gesmeed heeft. We zijn bij het dorpje dat we helemaal in het begin bevrijd hebben. We worden ontvangen door de Ghostblooded dame met het witte haar. Die avond bespreken we welke stad we willen vernietigen. Raine en Ster willen Rome wel kwijt. Daar zit de Wyld Hunt tenslotte. Maar Dyjab stelt Cairo voor. Daar zit The House of Bells, de krijgsschool van huis Cathak. En als je die vernietigt, krijg je vanzelf het rivaliserende huis Iselsi aan je kant. Omdat zowel de Dragon Blooded commandant die zich aan ons had overgegeven, als Ster zijn nieuwe lichaam bij huis Iselsi horen is dat een goed idee. Het voorstel om de Moot dan meteen tussen de piramides op  het Gizeh plateau te houden, is volgens Dyjab een minder goed plan omdat farao Amef-of-Ho Cathak in de grote piramide woont. Nou, dan kiezen we toch gewoon voor het complex rondom de trappenpiramide van Sakkara. Da’s ook mooi en er woont niemand meer.

We trekken verder en lopen dagenlang door zombieland. Als we in de Nederlanden aankomen is het donker en mistig. Er is hooguit 200 meter zicht. Zombie koeien staan in de weilanden, ondervoede bleke mensen bewerken het onvruchtbare land. Wowscrnshot_010508_212944We zien dat er een nieuw regime heerst, er zijn veel meer ghostblooded, de geesten kunnen zich makkelijker manifesteren, zombie ridders exerceren en we zien goedgeklede mensen in zwarte toga’s met merktekens en zwarte hoge hoeden. We zien ook nieuwe straffen, waar je niet dood van gaat maar die alleen maar pijn doen. De dood is hier tenslotte een sacrament. Zo is er iemand tussen vier bomen gespannen en die wordt als podium gebruikt. Ook nieuw zijn zwarte insectoide wezens die in een soort vliegende zetpillen over de moerassen zoeven. 1st Age techniek. 4186_21060584112Exc3xa9n daarvan houdt ons staande. Als we ons niet kunnen legitimeren, worden we gesommeerd om mee te komen naar de magistraat. Na een kort gevechtje hebben we hem uitgeschakeld. Het blijkt een jonge Ghostblooded te zijn in een futuristisch zwart harnas met een ondoorzichtige helm. Ster trekt het pak aan en gaat in het vliegtuigje zitten. We kunnen hem niet doden, want dan kan hij als geest aan zijn chef rapporteren wat er gebeurd is, dus Ma Si bindt de jongeman vast en legt hem in een struik zodat hij niet snel gevonden zal worden. En dan gaan we verder, zo lijken we een agent die met een aantal gevangenen op weg is naar de magistraat. We worden niet meer lastig gevallen.

Na nog twee dagen komen we aan terpen. In de verte horen we paukenslagen die langzaam door de mist naderbij komen. We zien de schaduwen van een groot leger naar het Oosten trekken, en we verschuilen ons. Door de nevels zien we lange kolonnes zombies en ook betere ondoden, we horen het geluid van een trein. Dan zien we Winter’s Last Refuge op zijn nachtmerrie aan het hoofd van een legioen ridders te paard en een squadron van die vliegdingen. Daarna komt Juggernaut. Hij is nu zo groot als een voetbalveld en hij straalt Essence uit. Er staan vlaggemasten en diverse kanonnen op hem en hij heeft ramen waarachter we troepen zien. Op zijn hoofd is een podium waarop een Deathlord staat. Die lijkt Ster’s haat te voelen en hij kijkt onze kant op. Maar ze herkennen ons niet en het leger stopt niet. De grote flits die we zagen boven Schiehallion was natuurlijk de transportstraal waarmee de Deathlord naar Creation is gekomen en het leger is zo te zien waarschijnlijk op weg naar Warshaw.

Dit bericht is geplaatst in Exalted.

22 reacties op “Sessie driexc3xabnvijftig

  1. GobboE schreef:

    En weer een probleem minder: nl uitzoeken of Gustav Sesus te vertrouwen is. Zo gaaat het hard met te to-do lijst, toch? šŸ˜‰

  2. Ma si schreef:

    Hoe groot zou het gat tussen creatie en de onderwereld zijn??? en wil ik het weten? “tja, waar anders zijn exalts voor “, zegt mijn geweten dan. “maar ja je wordt ook moeder “, zegt mijn hormoonhuishouding.

  3. Ster schreef:

    Als we nog meer van die gastjes tegenkomen, kunnen we allemaal zo’n zwart pak aantrekken en net doen alsof we door Winter gestuurd zijn: “We komen de schade aan Schiehallion in kaart brengen. Bevel van Winter’s Last Refuge. Marsorders? Nee, die hebben we natuurlijk niet! Je kent die goser toch? Die geeft een bevel en je ziet verder maar.” Doen we er een mooie Socialize Charm van Dyjab bij en we zijn binnen…

  4. Claw schreef:

    de mogelijkheid dat autochton de nieuwe deathlord is word wel steeds groter. een andere kanshebber is die draak van rook, die ook steeds meer ‘portefueilles’ van anderen heeft overgenomen.

  5. Ma si schreef:

    dan ga je er van uit dat autochton al gevallen is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Er zitten veel excalts op die planeet en zo klein is ie ook weer niet. misschien is er nog wel iets aan te doen

  6. Ou'Al schreef:

    Ik begrijp het punt van Ster niet helemaal. Schade aan Schiehallion? We weten niet eens of er schade aan Schiehallion is. Daarbij zijn die lui op de first-age vliegende, ehhh, vliegtuigjes wel officials: 1 die ontbreekt zal niet alle alarmbellen laten afgaan, 6 echter….

  7. Ster schreef:

    Het was maar een voorbeeld. Als iemand een betere smoes kan bedenken om binnen te komen, graag.

  8. Ma si schreef:

    Er zijn verschillende soorrten om binnen te komen: vermommen is er xc3xa9xc3xa9n, maar naar binnen sluipen is twee, misschien is er nog wel een derde manier van ze weglokken zodat het fort minder bewaakt is zodat je dan al dan niet vermomd makkelijker toegang hebt. of een combinatie van de opties, aangezien neit iedereen zo goed is in vermommen en performance. ik denk dat we eerst dicht bij het kasteel moeten komen om te zien hoe goed de bewaking er uit ziet en wat de mogelijke opties zijn.

  9. Claw schreef:

    We hebben ook Raine nog met zijn vermommingscharm en masker. Verder kunnen bijvoorbeeld de lunars ook proberen om zombies te verschalken en hun vorm aan te nemen. Ik weet alleen niet of dat a) uberhaupt gaat werken en b) of ik en Ma si dat wel willen. Maar het zijn opties tot onze beschikking.

  10. Dyjab schreef:

    Volgens mij hebben zombies geen kloppend hart of levensbloed. Er eentje opeten leidt waarschijnlijk maar tot misselijkheid en voedselvergiftiging.

  11. Ster schreef:

    Er waren ook ondode ridders her en der. En de lunars hebben als ik mij niet vergis ook allebei een paard-vorm. Dus als we twee harnassen ‘regelen’ kunnen Raine en Dyjab zich vermommen. Vanuit een stal kunnen Ma si en Claw veel gemakkelijker ’s nachts op verkenning dan de anderen vanuit een gastenverblijf of een kazerne.

  12. Ou'Al schreef:

    Ondode ridders die energie, levenslust en hartvibraties uitzenden: lijkt me en leuk idee….ik wil de reacties van de ondoden wel zien šŸ™‚

    Alle gekheid op een stokje: we praten erover alsof we een groep boy-scouts een poets willen gaan bakken. De ernst van de situatie is dat dit getrainde en ervaren exalts zijn die getrainde en ervaren ondoden onder zich hebben. De vorige keren waren we gast: dus het ging allemaal relatief gemakkelijk. De vorige keer was ook Gustav nog de baas…

    We moeten niet met een smoes komen of een halfbakken plan: het moet goed zijn. We zijn toch exalts? Iig zijn onze tegenstanders dat wel of anders moeten we doen alsof ze dat zijn. Liever rekening gehouden met het feit dat er een sterke exalt is achtergebleven in plaats van er geen rekening mee houden en dan met de gebakken peren zitten (in deze context: gebakken spinnewebben)

    Stealth en spionage tactieken zijn de manier, niet gezien worden ipv gezien / gevoeld worden (op welke manier dan ook) Asl je gezien wordt zullen er hoe dan ook vragen komen: als we vermomd zijn zullen er vragen zijn, als we zombieridders zijn zullen er vragen komen…etc: wees dit voor (en vragen beantwoorden is nou eenmaal niet ons sterkste punt)

  13. Ma si schreef:

    ik ben het met Oual eens. Dit moet een ongezien erin en eruit spionageactie worden; snel, doeltreffend, geen interventie of geweld en hoe minder contact hoe beter. Aan de hand van de informatie die we dan vergaren, kunnen we bepalen of we een tweede actie doen om het kasteel te verwoesten of de poort te sluiten.

  14. Ster schreef:

    Ja, maar een grooot probleem is dat we allemaal onwijs veel Essence uitstralen. Als iemand in Schiehallion daar gevoelig voor is, dan hebben we niets aan onzichtbaarheid of de vorm van een vogeltje. Er bestaat wel een Essence Dampening Method. Misschien dat ik een soort artefactjes kan maken die onze aura’s dempen. Maar of dat lukt zonder werkplaats en gereedschap …

  15. Ou'Al schreef:

    @ Ster > als toevoeging op jouw laatste zin: …en binnen dit tijdsbestek…

    Overigens is. m.i., het juiste begin van je zin niet ‘ja maar’ maar ‘ja en’ omdat jou argument niet dat van ons uitsluit en omgekeerd.

  16. Ster schreef:

    Da’s waar. En als ze niet weten dat we er aan komen, letten ze waarschijnlijk niet actief op onzichtbare essence users. Vorige keer hebben ze niet eens gemerkt dat ik over de plafonds rondsloop (afgezien van een pannenkoek šŸ™‚ en dat Ma Si als uil rondvloog. Desalniettemin, met een nieuw management weet je maar nooit.

  17. Ma si schreef:

    Als we onzichtbaar, of als kleine dieren niet kunnen binnensluipen vanwege onze essence, dan is het denk ik niet mogelijk om binnen te komen; en dan is vermomd binnenkomen inderdaad geen alternatief. Dan moeten we helemaal een andere aanpak kiezen.

    Daarbij zijn sommige beter dan sluipen dan anderen. Ik kan me voorstellen, dat een gedeelte naar binnen gaat en de anderen dekkig geven voor een veilige vlucht.

    Als laatste vraag ik me af of we worden verwacht. Winter heeft immers de oorlog verklaard. Dus ze weten dat het oorlog is tussen ons. Aan de andere kant hebben we vorige keer een deal gesloten, dus denken ze misschien dat we te bang zijn om dat te doen of dat we met te weinig man zijn. hopelijk zijn ze nog in de veronderstelling dat Ster dood is.

  18. Ou'Al schreef:

    Persoonlijk denk ik dat we van veronderstellingen zo min mogelijk moeten uit gaan: zekerheid, of anders voorbereiden op het ergste. Maar dat is mijn visie. Speculatie is leuk: maar het helpt niet in het planningsproces

  19. Ster schreef:

    Ma Si’s eerste voorstel is dan wel de meest zinnige. Eerst een verkenningsvlucht om in kaart te brengen wat we kunnen verwachten. Wordt de uil dan al gespot, dan moeten we weg. Anders kunnen we haar info gebruiken voor een of meerdere in-out reconnaisance missies. Raine en ik kunnen ons onzichtbaar maken en de Lunars kunnen als kleine dieren. Dan zouden Oe’al en Dyjab het basiskamp en eventuele afleidingsmanouvres kunnen zijn. En afhankelijk van wat we aantreffen moeten we besluiten wat we daarna gaan doen.

  20. Sluiers schreef:

    Ssst….listen…

    The voice of Schiehallion beckons

  21. Claw schreef:

    Zij hebben ons nderdaad de oorlog verklaart en weten donders goed dat wij exalts zijn. De enige die toen met Gustav niet gespot is, voor zover wij weten, is Ma si. Dus hun verdediging zal zich ook wel richten op een plan van exalts vrees ik.

  22. ellahir schreef:

    “My brain … isn’t damaged … but in need of some repair…”
    Toen ik vanavond een rondje om de Vlietlanden fietste met dit op mijn koptelefoon, kreeg ik een beeld van hoe het er uit zou zien. Ster, mijn krankzinnige alter ego uit Exalted, die zichzelf in een vlucht liervogels verandert. Ze strijken neer en zingen ieder een instrument of een melodielijn van ‘Modern Way’ door de Kaiser Chiefs :

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s