Center 42 – deel 8

Changeling

We lopen door het unseelie kasteel. Als we andere changelings tegenkomen joelen ze ons uit. Alleen Rick wordt met enig respect behandeld want die kennen ze (hij heeft zelfs de rang ‘knight’ aan dit hof). Dropje, de Redcap, loopt met ons mee. Hij houdt vooral Igor goed in de gaten. Hij wijst ons de wenteltrap naar de kelder en laat ons voorgaan. Igor scheurt het spinrag voor het trapgat aan stukken. Kayleigh gaat als tweede, Willem derde, Roderik als vierde en Rick als vijfde met een smakkende Dropje in zijn nek.

Igor voelt dat er valstrikken in de vloer zitten. We stoppoen en doen het licht uit, maar dan zie je echt helemaal niks. Willem laat zijn waterpomptang weer licht geven en geeft die door aan Igor. Die ziet een paar spikes op zich afkomen en weert ze net op tijd af. Hij hakt de spijkers van de balk waar ze aan vast zaten en steekt de balk in de fik. Achter ons horen we gebonk. Roderik roept “Rennen!
Maar we zijn bang dat er dan valstrikken afgaan, dus we springen opzij. R02 Het blijkt een grote stenen bal te zijn, zo breed als het trappenhuis, steeds sneller op ons afkomend. Dropje gaat rennen, wij volgen zijn voorbeeld. Rick doet Quicksilver op zichzelf en rent er achteraan. Kayleigh wurmt zich in het hoekje waar de traptreden de centrale pilaar raken; sluagh zijn erg flexibel en ze komt er met een paar schaafwonden vanaf. Roderik klemt zich vast aan het plafond en komt ook met de schrik vrij. De bal dendert onder hem door. Willem rolt zich op tot een bolletje en laat zich van de trap afrollen. Maar hij is niet zo snel. Igor rent gewoon. De bal komt akelig dichtbij. Willem maakt zich harder zodat hij sneller rolt, maar raakt daarbij Igor. Die valt om. De steen dreigt hem te verpletteren. Willem doet snel Oakenshield op Igor. Dan rolt de steen over Igor heen … Willem rolt door. Van onderaan de trap doet Rick Hopscoth op hem, maar hij wordt nog wel aangetikt door de steen.

Onderaan de trap verzamelen we ons. Kayleigh heeft een paar blauwe plekken, Willem en Igor hebben gekneusde ribben en schaafwonden. Hier zijn drie gangen. De steen is de middelste ingerold. We realiseren ons dat Black Rat een van de oudste changelings van Nederland is en we besluiten om het beleefd aan te pakken. Kayleigh roept/fluistert: “Geachte Black Rat, we komen op bezoek om uw eigendom terug te geven.
Ze hoort een fluistering: “Middelste gang.
Roderik en Kayleigh gaan voorop. Halverwege de gang ligt de stenen bal. Er zijn nissen aan weerszijde, eentje is donkerder. Kayleigh klopt aan en er verschijnt een stokoud wezen. Kayleigh straalt en stelt zich voor. Roderik en Willem ook, maar Rick is sprakeloos van bewondering. Hij/zij/het zegt: “Het Huid-boek!
1027472-2-samhain-goddess-the-crone Roderik geeft het, z/hij legt het opzij en zegt tegen Willem dat hij vervloekt is. Hij moet straks maar even met Dropje gaan praten, die kan hem uit zijn lijden verlossen. Willem trekt bleek weg.
Ze zegt: “Ik heb antwoord op jullie vraag, maar jullie moeten hem wel stellen.
We vragen van alles. Onder meer wat Center 42 is en wie Pixy-proxy is en dergelijke. Dat weet ze niet, maar als wij het antwoord gevonden hebben wil ze het graag weten. Ze vertelt wel dat de chimera door Lafayette en Crancker gemaakt is. Lafayette kan een wezen binden aan een chimera. (Waarom is niet duidelijk.) Het doel van de exploderende bal was om bloed van magixc3xabrs te oogsten om hen aan xc3xa9xc3xa9n of meer chimera’s te kunnen binden.
Ze heeft nog wel een boodschap voor Rick, van Lafayette: door hem is Freggle unseelie geworden, en banaal. “Het woord van zijn vorst is ‘Calephetos‘.
Daarna stuurt ze ons weg. Kayleigh geeft haar de rest van haar fles sherry. Die gaat in xc3xa9xc3xa9n grote slok op.

We keren terug naar Leiden. De volgende dag gaan we naar de Freehold, waar Syphon ook is. We hebben een heleboel te bespreken. Als naam voor onze motley hebben we gekozen voor het “Eerste Legioen”.

Mage

We staan in de lage stad van het Cyber Realm, maar het spoor dat we volgen gaat omhoog. Daar zouden wij erg opvallen. Er ligt hier veel rotzooi en we gaan op zoek of we een voertuig zien waarmee we ons kunnen verplaatsen. Cyber_city_final_01

Max ziet dat een paar banes gretig naar ons zitten te kijken. Hij begint zijn pijp te stoppen. Hannibal weet een afgedankt voertuig aan de praat te krijgen. Dat trekt nog meer banes aan en uitgehongerde spirits. Max houdt ze op een afstand maar ze grijpen elkaars hand en komen dichterbij. Hannibal maakt haast. Er vliegt een baksteen door de Spirit barrixc3xa8re. Max blijft de barrixc3xa8re in stand houden, dus hij kan niet ontwijken en wordt op zijn schouder geraakt. Exc3xa9n spirit verschijnt op de auto – dit is hun realm, de barrixc3xa8re is niet afdoende – wel tegen banes, gelukkig. N1c0 pakt een eind hout om Max te verdedigen.
Hannibal krijgt de auto aan de praat. Opeens verschijnen blauwe elektriciteitssporen tussen de spirits. Ze vluchten. Het blijkt een weewolf met een cyberklauw en een headset te zijn. Hannibal roept: “We kunnen gaan!
N1c0 zegt: “We moeten eerst degene die ons ontzet heeft bedanken.
Maar zijn we dat wel?
Ja hoor, zegt de weerwolf, “jullie zijn ontzet.
Hij blijkt ook Nederlands te spreken. Hij stelt zich voor als Digital Flow, een Glasswalker Garou. Wij stellen ons ook voor. Hij waarschuwt ons dat wij magie uitstralen, en dat we met dat voertuig boven ook heel erg zullen opvallen. “Wat we hier doen? We zijn op jacht naar een Marauder. Een gek geworden magixc3xabr.
Hij nodigt ons uit om mee te komen, dan kan hij ons bijpraten. We nemen de auto mee.

Er blijken diverse andere weerwolven te zijn: een paar native americans, een wino en een tree-hugger vrouw van middelbare leeftijd. Ze praten Amerikaans Engels. De amerikanen zijn op zoek naar een realm dat “The Scar” heet. We vragen om tips. Digital Flow legt uit: “Dit is Spider City. Het bestaat uit drie lagen. ‘Low’ of ‘Old City’, ‘Downtown’ en ‘Uptown’. Het is strikt hierarchisch. Er zijn veel spirits, veel pattern spiders en vooral boven veel banes. Dat zijn de Captains of Industry van The Scar. Dat is een soort vroeg-industrieel hellencomplex. Maar het is daar niet plezierig om te wonen, dus het topkader zit hier.
Er zijn hier ook patrouilles, zelfs hier beneden. Ze hebben identificatiemiddelen, want ze scannen elkaar.

Hannibal knapt het voertuig op maar het gaat erg moeizaam. Intussen wordt gesproken over het overvallen van een patrouille, voor de ID’s. Torbellino wil eerst eens kijken met Time magie hoe zoiets er uit ziet. De weerwolven vallen hier minder op dan wij omdat ze Spirit Banes hebben. Dat is een fetish, een geest gevangen in een voorwerpje. Max bekijkt er een. Het is heel sterke, heel oude magie. Jannie zou het liggen, behalve dat zij geen spirit magie beheerst. Maar dat willen de weerwolven ons wel leren.

Daarna gaan we naar de plek waar de patrouilles Old City
binnenkomen. Torbellino danst zich in trance en kijkt in het verleden. Het zijn grote metalen robots in spinnenvorm. Spider1_1 Hij moet echt hun pad volgen om te zien hoe ze zich gedragen als ze iemand tegenkomen.

Af en toe zien we kleine spinnetjes dingen repareren. Max krijgt een ingeving en vangt er een paar. Hij gooit ze ons voertuig in, in de hoop dat ze die gaan repareren. Maar dat doen ze niet. Na wat onderzoek blijkt dat ze via bits communiceren. N1c0 leest de datastroom en weet hem te ontcijferen. Ze blijken alleen de vitale infratstructuur te repareren. N1c0 voegt een commando toe waardoor ze, als ze die niet vinden, andere dingen gaan repareren die ze tegenkomen. Het werkt. Ze gaan aan de motor werken.

Hannibal gaat Prime kogels maken, maar N1c0 merkt op dat iedereen hier op Prime afkomt. En als de patrouilles scannen op spirits en zo, dat een aanval met Prime energie waarschijnlijk teveel opvalt. Is bruut geweld niet logischer? Max merkt op dat er ook “toevallig” iets op de robots kan vallen. Na wat discussie leviteren we een kapotte vrachtwagen.

Advertenties
Dit bericht is geplaatst in GobboE.

4 reacties op “Center 42 – deel 8

  1. GobboE schreef:

    En wat vonden jullie tot dus ver van Changeling & de setting?

  2. GobboE schreef:

    p.s. grinner me aan het uitdelen van de bonus xp voor de ontrafeling van songteksten

  3. Rick schreef:

    Ik kende het changeling-systeem al zijdelings via een eerder mage-avontuur, waar er een kleine overlap was. Maar deze was veel leuker.

    De setting is ijzersterk uitgewerkt, zoals ik van je gewend ben. Leuke personages ook, met name de unseelie en een interessant achtergrondverhaal. Er is voor mijn gevoel zeker nog genoeg om een keertje terug te willen keren naar die setting, mocht jij daar zin in hebben.

    Het is jammer dat ik een paar cruciale sessies gemist heb waardoor ik niet goed in het verhaal zat (maar vakantie is ook belangrijk!)
    Desondanks heb ik Rick voor mijn gevoel wel kunnen uitspelen. Als unseelie childer hoeft hij wat mij betreft niet te spijbelen en van huis weg te lopen – integendeel: ‘brugpieper met huisarrest’ is juist een prima dekmantel.
    Rick is gemaakt voor duistere feesten met “sex and drugs and rock ’n roll”. De Cult of Ecstacy en het ontdekken van de link met Center 42 waren voor hem persoonlijk dus belangrijker dan het gemiste gevecht met een chimera. De gemiste audientie met Lafayette was wel jammer.

    En ik denk dat Rick nog wel eens verliefd raakt op Black Rat …

  4. GobboE schreef:

    het was ook leuk om de runnen. Wellicht wordt er naar terug gekeerd, maar daarnaast is de setting ook beschikbaar voor andere storytellers, zo maken MArtin’s weerwolven deel uit van eht geheel. Dus als iemand van de groep hier iets mee wilt: neem over wat je wilt en neit over wat je neit wilt. 🙂

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s