Weerwolf 10

9164360

Twee zwarte limousines vol met weerwolven rijden van de Catskills naar Manhattan. Als ze de Willis Ave. brug over de Harlem River passeren, ziet Otaktay iemand in het water liggen. Hij vraagt Jim om te stoppen en springt van de brug af. Onder water ziet hij een grote octopus die de man naar beneden trekt. Hij trekt zijn zilveren zwaard en hakt er een paar vangarmen af. Vanaf de brug is voor Edna en Juan, die daar gevoelig voor zijn, te ruiken dat hier een ziltige magiestank hangt. Zo'n beetje als een oude visafslag in de zomer. Jim en Juan spingen ook in het water. Terwijl Otaktay de drenkeling aan de kant brengt, overmeesteren zij het monster dat weg probeert te zwemmen. Ze trekken hem op de kade en zien dat het wezen een mensenhoofd heeft. Het is biomagisch, een ontworpen mutant en geen monster van frankenstein. Het fluit en sist in een taal die we niet verstaan. Hij heeft het merkteken van de Progenitors in zijn nek. Ze slaan het wezen dood en gooien de stukken weer in de rivier. Marvin kent EHBO. Hij helpt de man bijkomen. Die mompelt iets over een koffertje met bewijs. Otak kent de rite of the questing stone. Hij springt het water weer in en even later komt hij boven met een samsonite. De man blijkt een ambtenaar te zijn van de Energy and Gas Authority. Hij is blij verrast dat hij door een groep native americans, een neger, een hippie en een hispano gered is. Edna kijkt stiekem even in de koffer en treft daar doorweekte rekeningen aan. Het lijkt op belastingontduiking en het stelen van energie. De man vertelt dat hij uit zijn auto was gesleurd en in het water belandde. Het ging allemaal heel snel. Hij wil wel kwijt dat hij iets op het spoor was en dat hij het nog aan niemand had verteld. Als we aanbieden om hem een lift te geven, vraagt hij of we hem aan de achteringang van City Hall kunnen afzetten. Hij geeft een visitekaartje met een telefoonnummer. "Als ik ooit iets terug kan doen…" Daarna zetten we de elders af bij de bibliotheek en parkeren we de wagens in het Chrysler Building. Daar jaagt Twice Born op kakkerlakken. Edna haalt de hummer en de motoren op en we gaan naar huis. Douchen en kleren drogen over de verwarming. Marvin heeft een fles wijn gevonden waar hij 'op gaat mediteren'. Jim en Juan slapen in de caern, waar ze dromen over kakkerlakken die een leegte vullen; af en toe dwarrelt er iets zwarts naar beneden. Edna mediteert op haar kamer en Otaktay slaapt in wolvengedaante bovenop zijn bed. Quetzal

De volgende dag stelt Jim naar aan leiding van de dromen voor om Quetzalcoatl weer eens op te roepen. Als de cairn geopend wordt zijn Jim en Marvin druk bezig met de magische flesopener. De anderen zien dat hier, diep onder de grond, een zacht maanlicht begint te stralen. Deze cairn heeft ook een moonbridge. Van tussen de muurschilderingen komt quetzalcoatl weer naar ons toe. Ditmaal heeft hij de vorm van een kolibri met een lange staart. Hij gaat op Juan's schoudere zitten. Hij vertelt over de droom van vannacht. Het was geen visioen, het was meer een empatische band met cockroach, die inmiddels overal is. Quetzal communiceert even met cockroach en bevestigt dan dat er inderdaad zwarte veren naar beneden dwarrelen. Falcon is in de problemen. Jim vraagt of wij dan niet beter falcon als groepstotem kunnen nemen, om hem een soortement van anker te geven. Maar dat vindt quetzal geen goed idee. Hij geeft ons een visioen van hoe wij allemaal op gruwelijke manier dood gaan en vraagt dan: "Stel dat ik jullie totem was, zou jullie dood er dan voor zorgen dat ik hier niet meer zit? Nee, er is wel verband tussen de dood van de Silver Fangs en het verdwijnen van falcon, maar dat is niet causaal. Falcon is van het toneel verdwenen, we weten niet hoe, waarom of waarheen."  We benadrukken dat we graag quetzalcoatl als totem willen en dat verheugt hem. Jim wil de gevallen veer gaan zoeken. Daarvoor moeten we diep de umbra in. Misschien is falcon te vinden in zijn thuiswereld in de umbra, of misschien is hij gebonden door Galarius. Dan vertellen we over de verplaatste maanbrug en de bastet. Quetzalcoatl is onder de indruk. Als we zelfs de bastet tot rust hebben kunnen brengen, dan is er hoop voor onze groep. Hij wil ons belonen en wij mogen hem als totem aannemen. Dit heeft een paar consequenties: de positieve is dat we er instant kennis bij krijgen, de negatieve is dat de andere garou een instinctieve argwaan voelen bij weerwolven die een mysterieuze totem zoals quetzal hebben. Een voorbeeld: Otaktay vraagt om extra kennis van rituelen en om de gift 'aura of confidence'. Die aura is een gift van de Shadow Lords. Quetzal lacht en stemt toe: "Als andere garou een Stargazer zien, die zegt de erfenis van de Silver Fangs te bewaren maar een gift gebruikt van de grootste vijand daarvan, dan zullen ze dat niet snel begrijpen." Na de vreugde over onze nieuwe totem, waarschuwt quetzalcoatl ons. "Een maanbrug verplaatsen, dat is krachtige magie. Dat raakt aan de wil van Luna. En uit de manier waarop kun je een belangrijke les trekken. Je neemt het op tegen iemand die in staat is om buiten de kaders te denken. Hij is eng. De technologie en het splitsen van zielen baart mij zorgen." Otaktay oppert dat Galarius de maanbrug misschien heeft gebruikt om een troepenmacht de umbra in te brengen. De papieren van de ambtenaar wijzen er op dat de energiefraude al van 2 1/2 maand geleden dateert. Dus dat is de tijd dat Galarius zijn plannen uitvoerde.

Als we klaar zijn in de cairn, gaan we naar het apartement van Melissa. We lopen over 3rd Ave. en worden aangesproken door een sjofele straatpredikant. "Jesus redt. Kom terug naar het licht. Vergeet de maan. Je moet er niet heengaan, het loopt slecht met je af." Hij ruikt niet naar tovenaar. Maar er is wel een plezierige magiegeur, misschien een garou-gift? Maar dit is gewoon een mens. Jim vraagt hem: "Heb jij recent contact gehad met garou?" "Ik heb geen idee waar u het over heeft, meneer." Dan vraagt Marvin: "Ben jij een profeet?" De man antwoordt "Ja, ik ben een straatprofeet. Net als Jesus" en door de gift 'truth of Gaia' weten we dat het waar is. Marvin wil wel een kop koffie met hem gaan drinken, maar hij wordt door de anderen meegesleurd. "Maar dat is de Street Prophet!" Niks mee te maken, we hebben wat belangrijkers te doen. Hplovecraft We arriveren bij Melissa's flat. De sleutel past. De flat is netjes opgruimd. In de klerenkast hangen spannende setjes. In de boeken- kast staan boeken van Aleister Crowley en H.P. Lovecraft, boeken over necro- mantie. Er hangt een ingelijste foto van Lovecraft aan de muur. Tot zo ver weinig bijzonders. Geen New Age troep, maar wel gekotetteer met de duistere magie uit het begin van de 20e eeuw. Opvallend is de volledige afwezigheid van garou artefacten. Maar achter de boeken vindt Marvin nog een rijtje boeken te vinden. En hier staan heel nare titels. Boeken met wyrm-taint, kennis die een ongezonde aantrekkingskracht heeft. Titels als 'On the killing of good' en 'On the pleasure of killing'. Juan trekt een lade uit de kast. Er zitten sigarenkistjes in met c4 springstof en een soort van rode handgranaat met allemaal holle naaldjes. Edna ruikt de stank van technomagie maar houdt zich in. Dit is het soort bom dat g
ebruikt is bij de aanval op de Silver Fangs.

We vinden nog meer foto's, van vampieren, van Galarius, van een foute nachtclub. We steken het wyrm-tainted spul in Jim's rugzak en gaan weer weg. Op de terugweg komen we de profeet weer tegen. Hij heeft inmiddels een groepje luisteraars. Ditmaal is zijn magische aantrekkingskracht sterker en we raken in zijn ban. We gaan met hem mee naar het koffiehuis, waar hij een grote chocoladekoek voor ons in stukken breekt en koffie schenkt. "Dit is mijn bloed." Dan pakt hij een eigenaardig tarotspel Mage1 en begint ons de kaart te leggen. Boven ligt 10 van dynamiek (ruin) met daar dwars overheen troef VIII (kracht), daaronder II (hogepriesteres), 9 queeste (spirit) en en XV (duivel), daaronder 8 primordiaal (afwezigheid) en helemaal onderaan 5 queeste (strijd). De profeet is in trance en legt ons uit wat de kaarten betekenen.Er is een geest, een garou. Je hebt aan de ene kant een vrouw, een dreamspeaker, en aan de andere kant een man, de wyrm. De man wint, er is afwezigheid, er is strijd en dat leidt tot rampspoed, de vernietiging van de middelste. De enige die het kunnen voorkomen zijn jullie, de kracht. Maar daarvoor moet je samenwerken met de tegenpartij, de hogepriesteres. Een van ons mommpelt "de dreamcatcher van Silabar". Hij gooit een nieuwe kaart op, XVIII (Luna) over de bovenste twee heen. "Dit moet je gebruiken om de dreamcatcher te openen, je rage." We mogen ieder een eigen kaart trekken. Otaktay trekt de koning van primordiaal, Jim de keizer en Juan de koningin van dynamiek. De andere twee houden het voor zich. We moeten er alles aan doen om die rampspoed te voorkomen, anders gaat er iets voorgoed verloren. Jim vertelt dat hij denkt dat die middelste kaart de falcon spirit is en dat Galarius de duivel is die hem heeft gebonden. Hij voelt een windvlaag, veroorzaakt door de vleugels van een kolibri. De profeet zegt: "Gaat heen en vermenigvuldigt u, maar niet met elkaar." Dan wordt hij weer normaal. De straatprofeet hoort bij New York. Hij is gewoon een mens, maar iets heeft gebruik van hem gemaakt om ons een boodschap te geven. Zonder hem zouden we niet op het idee zijn gekomen om de dreamspeakers er bij te betrekken. De profeet pakt de chocoladekoek op en zegt: "Deel dit met je vrienden." De betovering is verbroken. We kunnen weer verder.

Door naar de elders in de bibliotheek. 800px-Luso_and_Grimoire_Artwork We willen ze de wyrm-tainted boeken laten zien die we uit Melissa's appartement hebben meegenomen. De elders hebben een groepje jonge garou om zich heen verzameld, die heel erg onder de indruk zijn. We laten het bewijsmateriaal zien. De boeken willen ze wel hebben, maar de handgranaat moet naar Burton en de explosieven moeten naar MacLimerick. De jonge garou zijn onze evenbeelden. Ze zijn allemaal al rank 2 en we mogen ze uitdagen om zelf bevorderd te worden in de weerwolfmaatschappij. Een kadootje van de elders omdat we ze zo'n gaaf avontuur hebben gegeven. Dan wordt er rond gebeld. Allerhande garou die nog nooit eerder in een bibliotheek zijn geweest, komen langs om getuige te zijn van de challenges. De ahroun wil met Otaktay een gevecht aangaan, Marvin krijgt een wijnproefwedstrijd, Edna gaat een wedstrijd calligrafie in een vergeten taal aan, Juan moet iets te weten komen wat iemand hier nog nooit gehoord heeft en Jim mag als philodox iets nieuws laten zien van The Ways.

Jim gaat als eerste. Hij legt uit wat de redenatie was achter het Impergium en de redenen waarom het misgegaan is, een karikatuur van zichzelf is geworden. De uitgedaagde philodox vindt het een goed verhaal en verleent hem rang twee.
Juan heeft de opdracht om iets over de Ways te vertellen wat niemand ooit heeft gezien. Hij weet wel iets en zegt: "Ik wil het hebben over het gevoelsleven van de Bastet." Ja. De theurg geeft zich gewonnen. Dit ene zinnetje levert Juan rang twee op.
Marvin wordt aan een tafel gezet. Er worden 10 flessen geopend en 20 glazen wijn ingeschonken. Morgan the Wise weet wat er in ieder glas zit. Hij gaat zich bezatten op wat er nog in de flessen zit. Ze moeten proeven en twee aan twee de wijnen matchen. Door de actie van Morgan wordt dat moeilijker. Maar Marvin houdt zich kranig en de zwerver voltooit de taak. De ragabash verleent hem rang twee.
Voor de calligrafiewedstrijd pakt Edna de pen die we gevonden hebben. Het ding werkt uistekend. Niet alleen wordt de onbekende tekst voorbeeldig overgeschreven en in een hoog tempo. Maar de pen corrigeert spontaan de fouten die eerdere copiisten hebben gemaakt. Edna is rang twee.
Als laatste is het gevecht tussen de ahroun. De meeste getuigen hebben hier op gewacht. De jonge garou is sneller dan Otaktay en lijkt diens gedachten te kunnen lezen. Hij doet steeds precies wat de indiaan van plan was. Na twee klappen ziet iedereen dat Otaktay het niet gaat redden. Jim roept "denk buiten de box!" De Stargazer weet wel wat. Hij grijpt zijn hemd en maakt aanstalten het op te tillen. Zijn tegenstander doet snel hetzelfde en ontbloot zijn buik. Otaktay zegt onbewogen: "Ik accepteer je overgave." De ahroun slaat gefrustreerd een boekenkast kapot en Morgan laat hem de grond in zakken. Old Spice verleent Otaktay rang twee en geeft hem een tip: "Er is een ahroun manier om je rang aan te geven, kras het in de grand klave. En ik heb respect voor de slimme manier waarop je hebt gewonnen. Dit is niet de ahroun manier. Jij wordt gevaarlijk."

Dit is een grote eer die ons te beurt valt. Dan nemen de elders het woord. Ze vertellen ten overstaan van alle aanwezige garou over de fout van het impergium. Ook de bastet zijn kinderen van Gaia. Ze zijn onze vijanden, maar zij zijn wel eerbaar. Het is tijd om vrede te sluiten.

Advertenties

3 reacties op “Weerwolf 10

  1. Quetzal schreef:

    mooie samenvatting.

  2. Juan schreef:

    Het is niet Marvin die de kongin van dynamiek trok, maar Juan. Verder goede samenvatting

  3. ellahir schreef:

    @ Juan -> Ik pas het nog even aan.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s