GV2 – Octopi

Dit is de laatste sessie van mijn deel van de campaign. Hierna neemt de eerste Storyteller het weer over.

Als de bezeten kinderen op woensdagochtend in hun boomhut zitten, realiseren ze zich dat er nog een los eindje was. In de trein naar het scoutingdagje hebben ze Jasher en Mirjam, de joodse tweeling, ontmoet. Die waren gekidnapt door een stel Rotterdamse tovenaars. En die tovenaars moeten dus nog een lesje geleerd worden. En het hele uitstapje naar het Andere Amsterdam was eigenlijk bedoeld om het arsenaal terug te vinden. Na school (het is woensdag, dus ze hebben ’s middags vrij) verzamelen ze in volle uitrusting. De tweeling is er inmiddels ook. Terwijl Kees een Pad zoekt van Leiden naar Rotterdam, vertelt de tweeling dat ze met hulp van een betoverde uitnodiging van het Huys Amsterdam ontsnapt zijn van de vierde etage van het GroothandelsgebouwGhg_hoek_engels_375, waar ze gevangen zaten. En ze beschrijven kort hoe de tovenaars eruit zagen en hoe er demonen werden opgeroepen die bezit namen van de inmiddels dode lichamen van de tweeling. Met andere woorden: ze hebben de herinneringen en de persoonlijkheid van kinderen, maar het zijn 100% gevallen engelen. Ze laten een tattoo zien van een logo met de letters ELDERG.

Bij het gebouw aangekomen, wil men verkennen. In de hal hangt een bellenbord met datzelfde logo. ELDERG is een laboratorium dat zich richt op ‘dimensionele wetenschappen’. De ‘shroud’, de barriere tussen de normale wereld en de geestenwereld, is hier abnormaal sterk. Het kost Kees ontzettend veel moeite om zich te verplaatsen, maar het lukt. Hij vliegt naar de vierde verdieping en verkent. Het gebouw is met allemaal magische zegels beschermd tegen van alles en nog wat, waaronder alle demonen van de rang Fell Knight en hoger. Maar Besertana kan een opening maken. In de spirituele wereld is het kantoor, op een groot aquarium na, helemaal leeg. Er is geen enkel spoor van verval of leven. Liselotte zoekt naar dierenleven en ontdekt dat er helemaal niets leeft in het kantoor van ELDERG. Alleen wordt de hoek van de vierde etage ingenomen door Octopus_2een megagroot aquarium met octopi, sepia’s  en pijlinktvissen. Ze neemt bezit van een grote octopus en ontdekt dat het hoogintelligente dieren zijn. Ze ziet buiten het aquarium een grote metalen ketel in de vorm van een tulp. En ze ontdekt dat de dieren gevoerd worden met menselijke resten! De herinnering aan de smaak van mensenvlees roept enorme woede op in de demon en ze keert terug om dit te vertellen. "Verhip", zeght Suzette, "dat logo is   een gestileerde pijlinktvis en ELDERG staat misschien wel voor Elder Gods. Die gekken vereren inktvissen."

Ze maken zich zorgen over Kees. Die blijft wel lang weg. Mio en Liselotte willen tot de aanval overgaan, maar de anderen hebben behoefte aan een beter plan. Gelukkig komt Kees terug voordat ze iets overhaast doen. Het plan: Mirjam en Jasher doen alsof ze terug zijn en ze brengen een heleboel vriendjes van de scouting mee. De portier trapt er in en laat hen door. Op de vierde etage komen ze in een soort lobby met een norse dame achter een toonbank met glazen wand en een deur met het logo van ELDERG. Mirjam en Jasher mogen doorlopen, maar ze vinden het niet goed dat de andere kinderen meegaan. Na enig geharrewar gaat men tot actie over. Liselotte en haar aanhang stormen door de deur, er wordt alarm geslagen.

Daar zitten twee vrouwen achter bureaus. CyborgEr hangen posters van inktvissen aan de muur en het ziet er heel kantoorachtig uit. Maar de twee dames blijken over mystieke krachten te beschikken. De helft van de kinderen staat versuft naar een hypnotisch patroon te kijken, de andere helft valt aan. Al snel komt er een cyborg op het alarm af. Het is een heftig gevecht.Suzette weet de cyborg onder haar commando te krijgen en laat hem zichzelf uitzetten. Als de vrouwelijke magiers verslagen zijn, dringen ze verder het complex binnen. De volgende kamer is er eentje met magische zegels, maar die weten ze vrij simpel te omzeilen. En dan komen ze in een grote zaal waarvan de ene helft is ingericht als laboratorium en de aneder helft als Engels landhuis. Langs alle wanden staan boeken en er is een grote open haard. Recht tegenover de open haard zijn suitedeuren. Kees weet dat daarachter een hal is met de ketel en het aquarium. Ook vinden ze er de deuren van de woonvertrekken van de laatste twee tovenaars, een bojaar en een biowetenschapper. De groep wordt gesplitst en de twee magixc3xabrs worden met veel moeite uitgeschakeld. Gelukkig is niemand terug de Afgrond in getoverd.

Liselotte is gefixeerd op het aquarium, ze gaat de inktvissen doodmaken. Mio en Suzette steken de archieven in brand, Kees en Ab onderzoeken de rest van de verdieping en vinden een cellenblok met daarin een aantal vampieren en een paar weerwolven. De tovenaars blijken op deze wezens te hebben gexc3xabxperimenteerd. De alleen de jongste van de twee weerwolven is nog niet besmet met vampirisme. De anderen zijn een besmette weerwolf, mage-meisje en faery. De ex-faery en ex-weerwolf willen niets liever dan uit hun lijden verlost te worden, het jonge weerwolfje doodt zijn oude mentor en de fae. Kees helpt de andere twee om te ontsnappen. Vanuit de verte klinkt Thecauldronlidded2_2een donderende geraas: Mio breekt het metalen vat bij het aquarium. Tussen de brokstukken vindt hij daarin een vel perkament.

Iets verderop vinden ze een marmeren kubus waar een paar openingen in zijn uitgespaard. Er zit iemand in opgesloten, een stokoude vampier. Ab wil met hem in gesprek gaan, maar het wezen maakt hen uit voor ‘dienaren van Belial’ en wil geen ‘handel drijven’. Als Liselotte en Suzette erbij komen, wordt Liselote heel boos. Hoe kunnen ze ook maar overwegen om met een vampier te onderhandelen. Ze steken het creatuur in brand en dan is de vampier dood.

553329348_8850e39866_2Inmiddels is Kees alweer een zaal verder. Hij vindt daar een magische oproepcirkel, een katheder met een oproeprituaal en een folterbank. Dit is de plek waar Mirjam en Jasher gemarteld zijn en waar de demonen zijn opgeroepen die nu in hun lichamen wonen. Hij steekt de scroll bij zich. Dan gaat hij verder en hij vindt een tweede cellenblok, met daarin vier doodsbange kinderen. Die worden samen met Jasher en Mirjam afgeleverd bij de spoorwegpolitie.

Liselotte vertrekt met haar aanhang. Ze gaan vampieren jagen. De anderen gaan terug naar Leiden.

Advertenties

Eén reactie op “GV2 – Octopi

  1. Anoniem schreef:

    raar

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s